Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Rabu, 3 November 2010

BELASAH je mane yang ade tuuuu...

Wah wah wah..sedapnyeeee..nak blasah sape plak ni???!
Ha, u all jangan pk No ni gengster la plak ye..

Sebenonye...tetibe pla teringin nak makan LAKSA TERENGGANU tp stok ikan sekor habuk pun xde! Stok ayam ade la tp sayap je la plak huhu..

Ha! ade la ikan tongkol yang dah 2hari dipanaskan huhuhu..kesnye xde hubby nak tolong ratah cz p KL..bebudak ni kalo ayam tak pandang belakang la hahaha..

JADI..kite mula BELASAH je la hihi..

Mula-mula No rebus laksa kering. Kedian, isi ikan td No blend dengan santan dan bawang besar..kemudian masukkan lada hitam, asam, garam dan gula secukup rasa..
Eh! ade kobis je ni..mmmm kobis pun kobis la..No racik halus-halus. Cili? mmm mane plak cili kering ning tak jumpa lak lam kabinet dapo ni???? Buka lam peti ais..haaaa..ade sambal belacan..ok la tu hehe..

Dah masak kuah....

TADAAAAAAAA!!!!



akhirnya dengan penuh perasaan No makan abis 1mangkuk hehe..
alhamdulillah kenyang..

O ye..tengah2 No duk masak tadi..No dengar anak betuah No yang due orang tu duk kok kik kok kik kat lua dapo..mmm bia la dorang duk main kan..

Tibe2 bile No p tengok dorang..tau apa yang dorang duk kok kik kok kik tadi?..

Ni haaaaa


Siap duk mengecat atas tangga dapo lagi haaa...abis kapo kasut dorang dikerjakannye huhuhu..sabo je la ngan anak2 betuah ni..
(no mase kecik2 lu pun same dengan je puuuun.....)

Tiada ulasan: