Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Khamis, 25 November 2010

UBAT Gigi Sensodyne

sorry dah calar balar cz anak2 suka main kete2 lam bilik air huhu

Pernah x tengok iklan ubat gigi ni?..sure pernah kan?..

Alkisahnya dlu No sakit sangat gigi. Makan pe pun rasa sakit..sure berlubang ni kata ati No..pastu wat appointment la ngan dentist.

Hari yang dijanjikan No p la..No gtau kesnya..doc cek takda pun gigi berlubang..yang beralgam pun ok lagi..

"kamu nak tau kenapa kamu sakit gigi?" tanye dentist
No angguk kepala je la kan sbb dah tersembul batang alah tu lam mulut hehe..
"cuba kamu pegang ni saya nak tunjuk (sambil bg cermin pd No)..cuba tengok gusi kamu ni dah haus..sebab tu rasa sakit"..
"kuat sangat ke kamu berus gigi"..ngomel dentist tu lg..

mmm banyak la nasihat yang dia bg..suh gn berus gg yang lembut2..ni contoh yang no gn..(sbb yg No dh kembang dh..dh masa kena tuko hehe)..yg asal dentist tu suh pakai brand oralB..


ni cosway punya.. tq en google

dia suh try ubt gigi ni..masa berus tu jangan ludah tp kemam dlu dalam 1mnt br buang dan kumur bersih2..alhamdulillah sejak gn ubt gigi ni dh xde lagi rase sakit tu..dlu xleh minum ais sengal je..skang nk gigit2 pun boleh hehe..

Bagi anda yang ada masalah ni cubalah..insyALLAH..

2 ulasan:

mzhany berkata...

huhu maka betolla mcm dlm iklan tu eh no..hehehe nak kena try nih ;)

Norhafiza berkata...

ya hany..skang no dh 100% gn ubt gg ni..tp rasa dia xde la sesedap cam ubt gg biase..org kata macam makan xcukup garam hehe..