Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Rabu, 29 Disember 2010

BAHANA Kartun..


Time duk temankan c Farihin makan nasi baru2 ni dia cakap..

"Mama, AbangYin boleh makan nasi takyoh kunyah..telan je.." sambil masukkan nasi lam mulut, terus telan...panjang leher2 duk telan nasi.

"Eh, mana boleh makan nasi takyoh kunyah. Kita kena kunyah lumat2 dlu la baru telan.." kata No..nak tergelak pun ada tengok keadaan dia time tu..

"AbangYin tengok kat mane ning..sape yang yang ajo makan takyoh kunyah.." tanya No lagi kekompiusan..

"Tu, lam tb tu..AbangYin tengok Upin&Ipin boleh wat macam tu.." kata Farihin dengan penuh kejujuran..


tq en.google

Aduyai..

"Tu kartun la AbangYin..kita ni manusia..setiap makanan yang kita makan kena kunyah dlu..klo tak kunyah nanti AbangYin susah nak berak..AbangYin nak ke?.."

Farihin geleng kepala..

"Nah, abiskan nasi tu..kunyah dlu baru telan.." sambung No

Farihin angguk kepala..

Aih..budak2 ni cepat benor belajar..klo yang betul takpe gak..

4 ulasan:

MazHaR!! berkata...

Hahha..
naasib baik tengok upin&ipin...
kalau tengok cite lain tah ape la yang jadi nanti...


Entri Terbaru
Peristiwa Sepanjang 2010

Video terbaru
Fast & Furious 5 : Fast 5

Norhafiza berkata...

=> mazhar : tu la pasal..HBO/movie mmg kunci sentiasa..budak2 zaman skang kan! huhu..

Cik Ina minat Do do Cheng berkata...

Samalah cam anak akak, upin ipin, kalau tengok tak boleh tukar chanel lain.tapi kartu ni okey, dia banyak menerap unsur kebaikan, boleh jadi ikutan budak besar tu.

Norhafiza berkata...

=>cikInaMinatDodoCheng : ya, No setuju kak..