Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Khamis, 23 Disember 2010

GASTRIK Melanda...

Semalam kira2 jam 12thgr Abang sampai rumah dr KL..sampai je Abang xmo lunch lagi stil kenyang makan lam flight katanya. Borak punya borak sambil makan kudap2..dah tu mata pun layu la..zzzzzzz

Ops! Dah janji ngan anak2 nak mandi kolam so bangun dan tunggu Asar br p sana. B4 tu No makan sket cz lapo sangat huhu..sempat makan nasi kuah singgang dengan bertemankan cili taiwan..yum yum sedapnya..kira2 jam 4.30-6ptg duk mandi sana. Time balik anak2 nak makan satay la pla.

Lepas magrib makan satay punya la tak hengat huhu..sedaaaaap! biasa susah nak dapat satay yang ikut selera semenanjung, ikut tekak kita la hehe..

Tiba2 dalam jam 7.45mlm terasa lain macam..perut tetiba pedih..p makan MMT stil xilang juga..jam 9mlm terus p emegency cz panel dah tutup..kena injek 1jarum dan dapat ubat minum lagi..MA pesan klo xilang kena datang situ balik..


Tu dia..2botol sekali MMT, MA tu bagi. Balik terus ilang pedih lam perut tu..Alhamdulillah. Balik terus zzzzzzz akibat keletihan swimming ptg td.

Tetiba jam 10.40mlm No terjaga..mak oooi! rasa macam orang hiris ngan pisau lak..tak tahan sangat! No kejutkan Abang..2-3x kejut tak jaga2 juga...mmmmm saboooo..No goncang kuat2 baru la terjaga. Kesian pla sebab mmg Abang letih pun. Dah la br balik tengahari tu..petang layan swimming la..malam layan orang sakit lak..terus Abang bawa No p emengency lagi sekali.

Sampai sana No terus dimasukkan air kat tangan tu. Tambah ubat 2x..sikit demi sikit ilang sakit pedih lam perut. Doktor datang tengok keadaan No dan puas hati dengan keputusannya. Kira2 jam 12.45am No dibenarkan balik..yahuuuuu..tp kesian Abang sampaikan hari ni terpaksa amik cuti sebab tak cukup rehat..

Kira2 jam 8.30pg CC tepon pla, Abang kena jg p opeh sebab ada hal nak selesaikan. OTW p opeh, p amik ubat kat farmasi sebab takde stok malam td kat emengency.



Yang ijo kuning tu makan bila sakit je tp lam pek tu kena makan selama seminggu 1biji 2x sehari untuk meneutralkan perut.

Sambil tunggu Abang..lepak2 la dlu..




Lepas ni xleh makan pedas2, panas2, minyak2..mmm baru No ingat kuah satay tu ada rasa pedas sket tp stil ok lagi bagi No..nampaknya perut No xleh terima dh..

P/S
Terima kasih Abang...

2 ulasan:

mzhany berkata...

patot la semlm no diam je dr dunia blog hehehe...

umm hany pun takleh makan pedas2...huhu mungkin perot kite orang ganu ni dah bleh pedas pedas sgt kot no...

Norhafiza berkata...

=> ya hany hehe..ari ni pun xbrp elok lagi..makan sket mula la rasa balik..tp ngilu2 je la..

a a la hany, No pun rasa cam tu gak..perut org klate pun sama cz Abang xleh pedas2 gak..klo manis2 xpe hihi..