Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Rabu, 29 Disember 2010

LAGI Pasal Kartun...


tq en.google

Petang tadi keadaan cuaca tak berapa elok..tadi dh hujan sekejap pastu berhenti..masa No duk dapo masak2 ngan Kakak..tetiba bunyi guruh yang agak kuat..

Farihin : "Mama, tu gergasi berjalan ke gergasi bercakap?.."
No : ..???????
Kakak : "Bunyi tadi tu Mama.."
No : "Ooooo..hahahahaha"..sambil ketawa ngan Kakak
"Tu bunyi guruh la AbangYin. Guruh ni ALLAH yang cipta.." terang No lagi.
Farihin : "oooo..." agak2 Farihin paham la kot
No : "AbangYin tengok kartun apa pula kali ni..?"
Farihin : "Mickey Mouse Club House.."

Masa kecik2 dlu No bayangkan Gergasi yang amat besar sedang membelah Pokok Hujan dengan pedang yang amat panjang. Bila bilah di angkat keluarlah satu cahaya (kilat) dan bila bilah tu terkena pokok maka pecah lah pokok itu sambil mengeluarkan bunyi (guruh)yang amat kuat serta melimpahkan sejumlah air (hujan) yang sangat banyak...

Hehehe..kelako la pla bila bayangkan balik..anda pk camne lak?..

6 ulasan:

sal berkata...

huhu..lucu juga ya..
sekarang kita informasi yg betul pd anak..klu tidak dia rasa fobia..

Norhafiza berkata...

=>sal : ya betul tu..budak2 umo camtu banyak sangat persoalan mereka dan kita kena jawab dengan betul..

syira aka sepatu hijau berkata...

salam


selamat pagi

kadang-kdang letih nak menjawab depe tanya :D

Norhafiza berkata...

=>syira : salam dan selamat pagi syira..a a hehe..siapkan jawapan2 ya..dorang akan tanya sampai dorang puas ati..

mE berkata...

Hehe saya pun shuke katUn...
bebudak layan kan ajer...

Norhafiza berkata...

=>mE : hehehehe..a a, layan je..