Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Ahad, 12 Disember 2010

TIPS Menabung Untuk Surirumah..

No nak kongsi ngan semua camne cara kita nak menabung..ye la, No rasa ada di antara kita ni en suami x bagi 'gaji' kan. Tapi ada gak yang siap dapat gaji bulanan tau..kita jangan jeles la ye sebab tu atas kemampuan memasing..

Bagi No OK je..klo Abang bagi No amik..orang kata rezeki jangan di tolak..hehe..

Paling tak pun tentu dapat duit pasar kan?..No punya cara camni.. Tiap kali membeli mesti No akan simpan syiling..maknanya No akan keluarkan duit kertas je. Tapi klo dorang tanye No terpaksa bagi je la huhu..takkan nak tipu kot..JANGAN! berdosa tu, xberkat lak jadinya.. Jadi jalan paling selamat No akan asingkan dlu syiling dan simpan lam kete..bila balik rumah kumpul semua syiling dan simpan lam tabung kesayangan No..

Bab ni kene jujur dan amanah sket..jangan la pla time 'kering' p korek balik tabung tu..bila nye nak penuh kan?...

Pastu klo syiling en suami ada lam poket time nk basuh tu..p la simpan lam tabung tu ek..klo yg banyak merah biru ijo tu kena minta izin la dlu..sian lak kan tercari2 nanti kui kui kui...

Alhamdulillah..setakat ni Abang akan tinggalkan beberapa keping syiling seblom p kerja dan No akan masukkan lam tabung kesayangan No ni..

hihihi..siap balut ngan salotape lagi
 Sampai masanya No akan masuklah lam akaun Tabung Haji..sebab apa TH?. Sebab sana org xramai..dan kekadang xde org puuuun. Masuk2 je tulis borang dlu br p amik nombor dan terus kena panggil hihi..
Errr nape No tak guna je tabung TH tu?...mmm xtahan la..kat bawah dia tu mudah pecah leee..pastu kuncinya mudah patah..skang No gam kemas2...xmo guna dh takut boco lagi..

4 ulasan:

sekamar rindu berkata...

salam....singgah kali pertama,

menabung amalan mulia..

follow ur blog..** 14

Norhafiza berkata...

salam..alhamdulillah, tima kasih banyak2 ya..

Nora berkata...

no, cantik tabung =)

Norhafiza berkata...

=>nora : hehehe...