Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Rabu, 12 Januari 2011

2nd Roti Dari BM

Malam tadi No cuba wat lagi roti. 

Lepas anta Kakak dan Abe p sekolah agama semalam, No singgah kedai nak beli tepung gandum. Cari yang berprotin tinggi takde lak. Tepung kek adala..tepung serbaguna pun ada. Last2 No amik tepung gandum cap kuda ijo.

Lepas siap sukat bahan2 dan inilah hasilnya...


Kali ni No guna program 'Basic'..masa proses kira2 3jam 32minit..ini resepinya.


Hasil kali ni mmg cantik dan gebu..akhirnya berjaya juga No..yeah..syabas3x..

Dan ini la sarapan No pagi ni..jom rasa!..


Roti cicah bubur kacang merah..sebabnya kacang ijo xde..jadi No bedal la mana yang ada. 

11 ulasan:

suri solehah berkata...

salam no

amboi tahniah no buat roti...sedap makan ngan bubur kacang pulak..

Rina berkata...

hehe..nampak sedap je roti neh..rajin No masak..Rina suka gek masak tapi yg senang2 je hehe..No, td No ckp nk bagi rina award..hehe..sori tanya..tp award nyer nak amik kat maner..maklumler..baru lagi kan jd buduh sikit benda2 gini..hehe

Norhafiza berkata...

=>surisolehah : salam kak..dorang suka makan kak jadi kena rajin2 le

=>rina : No pun suka wat yang senang2 gak hehe

award tu rina copy kat n3 "award dr mamazara" tu ya..klik gambo tu..copy n paste..takpe..slow2 kita blaja hhihi..

Mat Ganu berkata...

sdap tue, makan musim hujan pulak...hehehe

Norhafiza berkata...

=>matGanu : sabit kate..lapo sokmo jadinye..

Cik Ina minat Do do Cheng berkata...

no, kalau pakai high protein lagi cantik.okeylah tu no, dah jadilah tu.sedap tu, cicah ngan bubur kacang.

Norhafiza berkata...

=>kakIna : agaknya kena cari kat kedai kek kot..kat supermarket sini xde huhu..

sal berkata...

tahniah..dpt buat roti..xpayah beli kan..lagipun satu kepuasan klu dpt buat sendiri..teruskan usaha

Norhafiza berkata...

=>sal : terima kasih kak..betul tu..rasa puas sesangat bila berjaya hehe..

mzhany berkata...

uishh kalu nge kacang ija, fuh koho sedap tu no

Norhafiza berkata...

=>hany : betul tu..kacang ijo lagi sedap hihi..