Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Isnin, 24 Januari 2011

CILI Taiwan

Untuk Rina Ni No tunjukkan gambo cili taiwan. Kata dorang cili ni di import dr sana tu yang lekat nama tu..



Rasa dia kurang pedas klo yang hijau nih..klo yang merah tu terasa gak la tp tak sepedas cili burung atau cili api.

Mungkin di semenanjung ada pelbagai nama kot Rina. Atau ada sesiapa tau nama apa selain cili/lada taiwan?..

7 ulasan:

sal berkata...

kak sal baru tahu, yg merah lebih pedas drp hijau..

Norhafiza berkata...

=>kakSal : hehehehe...

Cik Ina minat Do do Cheng berkata...

lada taiwan ni macam cili akar kat Malaysia kan.tak pedaskan, tak boleh lawan cabai burung.

mzhany berkata...

hany jarang beli cili yg kecik2 nih, hehehe sbb hany tak mkn pedas, kalau beli pun amek 9,10 batang kecikt u je sbb MZ nk mkn ngn budu. hany tak tahan pedas r no...

Nora berkata...

memang betulll... yang merah tu pedass... sedap :)

Norhafiza berkata...

=>kakIna : oo ada name cili akar jg ke..No xtau pla..tp mmg tak pedas..kadang2 ada yang tak rase pe2 pun..

=>hany : hehehe..

=>Nora : 10markah hehe..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty la fea berkata...

Hihi..ohh..ni ke cili taiwan..rina salu beli kat pasar tani je..rupanya cenggini juga tapi belasah je panggil cili api..haha..kalo yg ijo gini rina suka buat nasik goreng,sambal kicap n tom yam che no tu lah hehe..kalo yg merah buat sambal belacan..kalau cili burung cenonit2 mak rina ada tanam..wow pedas gilerr...