Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Selasa, 4 Januari 2011

DETIK2 Yang Mendebarkan..

Saat2 akhir sebelum sekolah dibuka penuh ngan aktiviti memandu. Dari siang membawa ke malam untuk memahirkan diri. 'Cikgu' disebelah tak henti2 memberi 'taklimat'..

Mula2 bawa nyaris2 orang belakang nak 'cium' bummper huhu. Hon sana hon sini..si 'dreba' dah berpeluh, si 'cikgu' plak sampai serak suara2.

Lepas trafic light, lambat masuk gear sket..'hon..hon', 'pim...pim'..tau la kita baru dapat lesen...SABO JE LAAA..'cikgu' mula tak senang duduk.

Abang masih tak harap lagi..last2 tampal 'P' yang kawan bagi..(terima kasih nani)..sepatutnya No tak payah tampal sebab dah ada lesen moto tp memandangkan No tak mahir lagi terpaksa tampal.

Bila memandu dengan 'P'..orang sekeling pun turut berhati2 dengan kita maka tiada lagi bunyi hon dari mereka walaupun lambat masuk gear. Walaupun mati enjin dorang masih bertimbangrasa..

Semalam, bermulanya tugas baru No menghantar dan mengambil anak2 sekolah dan dipantau oleh Abang di sebelah.

Hari ni giliran No membawa kereta sendirian balik ke rumah. Debaran tu tak tau nak cakap apa. Hanya selawat tak henti2. Kebetulan hujan pula pagi ni. Makin la terasa. Dengan kelajuan 50-60kmj, akhirnya Alhamdulillah selamat membawanya pulang.

looo..tarikh lari la plak..mm abaikan je ye..
Dengan ini jadual No..
7.15am - keluar rumah antar anak2 tadika n Abang
11.15am - ambik anak2 tadika
12-30-1ptg : amik anak2 sekolah rendah (pg Abg anto)
2ptg : antar anak2 sekolah agama
4.30ptg : amik Abang dan terus amik anak2 sekolah agama..

Maknanya No kena kurangkan aktiviti berblogging dan berFB..Ada masa insyALLAH No akan kunjungi anda untuk mengetahui perkembangan semasa anda..

Salam Sayang Dari No..gembira sekali mengenali anda disini..semoga hubungan persahabatan kita tetap kekal sampai bila2..

7 ulasan:

mzhany berkata...

no, hehehe hany pun suke tmpal p sbb org akan bg jalan n consider ngn kite..heheh tp MZ xsuke...

no, hany pun ade FB anak ganu itu...kura kura yg cumel ;)

sal berkata...

berhati2 ya di jalan raya..moga semua urusan menghantar dan mengambil anak akan berjalan lancar..

suri solehah berkata...

salam..perkenalan..ingat masa 1st time dapat lesen..terus kena posting keja kat bayan lepas penang,,otw nak pergi eksiden kat higway gurun..punyalah mengeletar hehe..
lama2 okeylah tu ...

wanzie berkata...

z dh 8thun dpt lesen kete tp masih tmpl P.mcm kta kno org kt blkg akn bhati2..mula2 je 50-60km/j.1bulan lg naik 80-100km/j he3..

Nadd berkata...

saya pon masih "P".
hehehe. :)

Norhafiza berkata...

=>hany : ya..betul tu hany..baru la tenang sket kat jalan raya..nak gostan pun org bagi jalan..

kan kita ahli SAT hehehe..sebenornya No kenal hany lam blog SAT la..ala pasal n3 kepok lekor tu hihi..

=>sal : terima kasih banyak2..insyALLAH sal,,

=>suri solehah : salam perkenalan juga dari No..

a a..habis berpeluh rasanya kan hihi..

=>Z : mak ai! 8tahun dah...agak2 No punya brp tahun plak ek hihi

Norhafiza berkata...

=>nad : hehehe takpe2..bia selamat kan..