Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Khamis, 17 Februari 2011

KENE Tinggal Lagi..

Dulu No ada cite kisah Faris dan Fadhlan. Ni No nak kongsi kisah No plak.. Cite ni berlaku kira2 tahun 2002/03, No lupa dah. Time tu anak 2orang Nurul Husna dan Faris.

Suatu hari Abang nak bawak kami jalan2 keliling kampung naik moto. Time tu No duk perumahan di daerah Kuala Terengganu. Lepas kua dr pagar rumah tu ada sorang jiran sebelah rumah No duk lepak, kakAni namanya. Kami bertanya kabar la sementara Abang keluarkan moto. Atas moto, Husna duk depan tu, Abang duk tengah dan Faris duk belakang Abang.

Bila Abang keluar No pun siap2 nak naik moto. Kaki kiri pijak stand blakang sambil dua2 tangan pegang bahu Abang. Baru je nak angkat kaki kanan tetiba VRRROOOOOM........No apa lagi melompat turun la! time tu nak nangis rasanya, mata dah bergenang2. No tengok kakAni tersipu2, nak ketawa takut kesian kat No agaknya hahahaha...

No terpaku takleh nak buat apa. Nak panggil Abang pun cam kelu je lidah..kemudian dengar bunyi moto balik...terkekeh2 Abang duk atas moto tahan ketawa..hawau betul la!

"Ingat dah naik tadi.." kata Abang
"Mmmmmmm...bis tu camne tau?" balas No balik..
"Abe (Faris) cakap Abah tinggal Mama..tengok2 takde kat belakang.." sambung Abang sambil ketawa takleh tahan...

No apa lagi bagi gak la 'kepit ketam' kat pinggang tuh hahahaha...sepanjang perjalanan tu tak abis2 Abang duk reka citte itu ini..klo la No kene tinggal sungguh2 apa yg No nak buat lepas tu..

"Nape tak kejo Abang tadi?..

Saboooo je la ngan otak kartun Abang tuh..


Moto ni akibat lama tak guna sampaikan ada orang nak mintak beli...Oh No! No! No! walopon umo dh lanjut tp setakat ni tak pernah dia rosak..buat hal pun tak pernah enjin dia tu. Takat tayar bocor tu biasa la sebab lama duk area Marang dlu, lidi rim kene karat air masin. Bab enjin, Alhamdulillah, tahan betul moto ni..

Masa anak No yang Husna dan Faris masuk pra sempat gak la hantar ngan moto ni sekejap tp, bila peknenkan Farihin Abang tak bagi terus guna Bas Sekolah.

7 ulasan:

Mat Ganu berkata...

sabaor jela kak no, kang kejar dan dapat..terkejut plk...hehehe

ayushida berkata...

oooopsss......peristiwa yg tak mungkin di lupakan ek kak..... hehehehehe....

Daddy Ziyyad berkata...

jangan kena tinggal selalu..bahaya :P

Norhafiza berkata...

=>matGanu : tu r pasal..sellok kere plop kang hahaha..

=>ayushida : ye la ayu..smpi skang duk tingat2..

=>daddyZiyyad : hihihihi..

mzhany berkata...

ahahaha, sabo je lah...seb baek no lompat turun, kalu tak mau nye jatuh bontot dulu. ;)

Ayu Hashim berkata...

ayu cari chatbox xjumpa.. email/YM ayu kat ayujoe12@yahoo.com

Norhafiza berkata...

=>ayu : ok..chatbox dh buang hehe..