Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Selasa, 8 Mac 2011

JELAJAH BLOG KATEGORI IBU



No amat tertarik dengan segmen enBen kali ni..Kenapa? Kerana..

1) Berkenaan dengan IBU..ya! No seorang IBU tapi anak2 panggil No MAMA termasuk suami huhu..takpe la janji suami sayang kan hehe..
2) Hari ni adalah Hari Lahir No..so hepi besday la untuk diri sendiri yek..(terima kasih pada semua sahabat yang wish untuk No dalam fb tu ye..sayang anda semua)...
3) Hari ni juga adalah Hari Wanita Sedunia..jadi No ucapkan SELAMAT HARI WANITA untuk SEMUA WANITA seluruh dunia..

Nampak tak? Nampak kan, semua ada kaitan hehe..

uih, siap buh bukti lagi hehe..jangan mare ye..


Okey la takmo ngomel panjang2 lagi..apa yang enBen nak..



Ceritakan secara ringkas mengenai diri anda..
No..jenis yang happy go lucky (rakan2 No yang pernah mengenali No sure setuju kan?)..jenis yang mudah dibawa berbincang, mudah tersentuh dan merajuk tapi senang dipujuk. IBU yang amat tegas dengan anak2 dan amat tersentuh pabila mendengar tentang kes2 penganiayaan kanak2..

Apakah kenangan manis anda sewaktu bergelar ibu..
1) Saat melahirkan mereka ke dunia..syukur ALHAMDULILLAH pada ALLAH SWT kerana mempermudahkan segala urusan kelahiran mereka. 
2) Apabila anak2 menghadiahkan 'sesuatu' walaupun ianya hanya sekeping kad ucapan yang dilukis sendiri.
3) Saat menerima berita tentang kejayaan dan penghargaan setiap anak2..(tipu kan klo kita tak gembira...)

Kenangan pahit anda ?
Saat DITIPU hidup2..

Kata kata khas buat si suami ...
Syukur ke hadrat ALLAH SWT kerana telah menjodohkan NORHAFIZA BINTI ABDULLAH dengan RUSLAN BIN DAUD. Terima kasih kerana selama kira hidup bersama, tak pernah putus rezeki yang Abang limpahkan kepada kami anak beranak. Sifat tanggungjawab yang Abang tunjukkan tak pernah No pertikaikan. Kasih sayang yang tak berbelah bahagi untuk kami semua amat No hargai..dengan ini dengan hati yang tulus ikhlas, sekiranya hayat No tak panjang dan pergi dlu dari Abang..No izinkan Abang mencari penganti yang lebih baik dari No untuk menjadi IBU kepada anak2 kita selain dapat menjaga Abang..cari lah wanita muslimah yang solehah..'sedekah'kan sekali untuk No ye Bang..No tahu Abang mampu lakukan yang terbaik untuk semua sebagaimana yang Abang tunjukkan selama ini..




Jika ada anak , apakah nasihat anda kepadanya dan juga buat anak anak yang berada di luar sana ..
Apa yang No harapkan, TOLONGlah ingat ALLAH SWT sentiasa bersama kita..dalamilah ISLAM itu sendiri..buat yang ALLAH SWT suruh dan tinggallah apa yang dilarangNYA..jagalah nama baik keluarga..jadilah anak2 yang dapat membanggakan kedua IBUBAPA, Agama, Bangsa dan Negara.

Apakah harapan anda kepada anak anda ..
Kepada anakanda NURUL HUSNA, MUHAMAD FARIS, MUHAMMAD FARIHIN  dan MUHAMMAD FADHLAN FAKHRI serta bakal anakanda yang lain (jika ada rezeki lagi)..No harap dan doakan semoga anak2 No berjaya DUNIA AKHIRAT...amin..


Nasihat buat si gadis di luar sana ..
ALHAMDULILLAH dan teruskan penghidupan adik2 sekiranya berjaya menjadi wanita solehah namun kembalilah kepada ALLAH SWT


 Kepada adik2 yang telah tersasar jauh, sesungguhnya belum terlambat lagi untuk adik2 semua bertaubat.


Akhir kata JUTAAN TERIMA KASIH kepada enBen kerana memberi penghormatan kepada kami semua hari ini..semoga ALLAH SWT melimpahi rezeki dan rahmat ke atas enBen sekeluarga..amin..

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA ENTRI YANG BERJELA NI...

13 ulasan:

Nora berkata...

Selamat hari lahir dan selamat hari wanita. Moga tahun ni akan lebih membawa kebahagiaan buat No dan keluarga. Aminnnn :)

Dda Ly berkata...

hehehe betullah kakno...huda terpanggil adik la kot? hikhik :P ampun kak no...keep in touch tauuu..:)

mas.saari berkata...

singgah dari segmen BA
semoga menjadi ibu yang tabah dan sabar dlm mendidik anak2..

happy birthday!

Mamamya berkata...

salam kenal dari blog ben...:) semoga kita sama2 menjadi ibu yg mithali..amin.

Norhafiza berkata...

=>nora : terima kasih nora..amin..

=>Dda Ly :hehe..takpe2 huda..biasa la tu hehehe..

=>mas.saari : terima kasih sudi singgah..terima kasih sekali lagi..

=>mamaMya : salam kenal dr No..insyALAH amin..terima kasih sudi singgah..

Warna Warni Kehidupan berkata...

datang dari blog BA untuk melawat mama2 yang comel ini :))

pRiNCe berkata...

entry yg sgt bagus...
thniah ye...:)

sy ni newbiee lagi...
jom bce info mnarik tentang petua orang2 tua untuk jga kecntikan tubuh badan...laki n pmpn..:)

shah-kayrul berkata...

salam kenal...terjahdari blog ben...

comeynya anak2 No...

Diari-Selebriti-Mama berkata...

singgah dari segmen BA.
slmt bknalan.nice blog!dah follow^^
betul..semua ibu bangga dgn pencapaian anak..:)
jemput ziarah blog http://mamaglamdiva.blogspot.com/2011/03/jelajah-blog-kategori-ibu.html

Cik Sue berkata...

BW sini + follow.... :D

cik yuz berkata...

keep on blogging hot mama :)

atie @ ejay berkata...

salam kenal dr segmen en.ben:)

Norhafiza berkata...

=>warnaWarniKehidupan : terima kasih sis..

=>prince : terima kasih ya sudi singgah

=>shah-kyrul : alhamdulillah..kurniaan ALLAH..trima kasih sudi singgah..

=>dairiSelebratiMama : selamat berkenalan dan terima kasih sudi singgah..ok No dah berkunjung ke sana..

=>cikSue : tima kasih banyak2 sis

=>cikYuz : thx sis

=>atie : salam kenal dari No..