Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Isnin, 21 Mac 2011

Kisah Hari Isnin..

Biasa klo kita kan mesti liat je nak sambung keje balik kan klo tiba hari Isnin..ala omputih kate monday blues. Bak kata kakIna  pula "Hari Malas Sedunia" hahaha..sabo je la kan kakIna hehe..

Ni No nak cite pasal anak bujang No ni Si Fadhlan. Yang bongsu ni bongsu ke? agak liat sket pagi ni, maklumlah dah seminggu cuti. Bangun pagi masuk bilik air Abah dia yang angkat sebab No duk kat dapo lagi. Dah selesai tugasan di dapo No masuk bilik air sambil bawa Farihin. Tengok2 Fadhlan duk mencangkung sambil membebel2..tau dia bebel apa?..

"Adik nantuk (ngantuk) la Mama..adik nantuk la Mama" di ulang berkali2.. Padahal malam tadi Fadhlan la yang tido paling awal, lepas isya' dah pengsan. Hari cuti pula Fadhlan juga yang terjaga awal bila terdengar bunyi jam loceng.

"AbangYin tak ngantuk kan Mama?" Farihin pla tukang bako walaupun time tu luas mulut2 duk menguap haha..

No buat tak layan je terus mandikan Fadhlan. Farihin ni lain sket, sejuk pun dia tak mengeluh walaupun terketar2 gg tu duk berlaga. Walaupun tido jam 12-1pagi..esoknya tetap bangun tanpa banyak soal.

Siap mandi time nak pakai baju lak..

"Adik catit kaki la Mama..Adik nantuk la Mama"..sambil menggosok2 kakinya..
"Adik g skolah dlu, balik nanti Mama sapu ubat pastu Adik leh tido ye.." jangan di layan sangat mood Fadhlan tu. Nanti kang naik lemak. Kita kena tegas sket walopun dia baru nak belajar g sekolah. Tapi bila sampai di sekolah sampaikan terlupa nak salam dengan Abahnya bila tengok ramai kawan2, cepat je nak kua kete huhu..

Ok, No sajikan video si Fadhlan kepada yang sudi menonton...selamat menonton dan semoga anda terhibur dengan celoteh si Fadhlan ni..

 Tarikh sebenar 3 Mei 2010...

15 ulasan:

rATu kEBaYA berkata...

macam2 kan.. samalah dgn uzrei.. kalau suruh bangun semedang sakit kaki...

.:rizaL:. berkata...

My class starts today...smgt lebih sbb cuti lama. N rindu kwn2...Diorg bawak byk bisut, kuih, nasi, kenyang haha

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

hehe..comeyy aje budak² nih..anak rina yg sulung very the keras girl..kalau suruh apa² mcm mandi ke apa ke kena memekik mcm harimau pun belum tentu dia buat..

Daddy Ziyyad berkata...

monday blues ni 'terdidik' sejak kecil.
harapnya kita sama sama didik anak kita supaya rajin bangun pagi, dan sentiasa ceria dan bersemangat bila masuk minggu baru(Isnin) atau lepas buka sekolah(abis cuti sekolah).

Hari ni mmg amaaaaaaaat ramai yg 'sakit' di klinik saya..~haha

Norhafiza berkata...

=>kakRatuKebaya : tu la kan..macam2 perangai dorang ada..

=>rizal : wah, ni baru la baguuuus! ada semangat dan amat penting untuk anak muda mcm rizal yg bakal jd pemimpin suatu hr nnt..insyALLAH..

=>rina : hahahaha jd tarzan la kite ye rina..

=>daddyZiyyad : setuju sangat ngan DD..harap2 belum terlambat lagi la untuk membentuk si Fadhlan ni ye..

hahahaha...tang 'sakit' tu dah macam adat dorang la plak kan..naye sungguh kejenye...

niesz berkata...

bgusnye farihin, x bnyk kerenah kan..haha..comel la fadhlan ni, xmau nakal2 tau..

Cik Ina minat Do do Cheng berkata...

sama gak cam Firdaus masa ni dia tak bagi alasan, cuma kalau sabtu , ahad cuti suka je dia"mak hari ni tak sekolahkan, best" cam tulah bunyinya.Kalau dia dah besar, mesti cam anak no gak. masa kecik akak pun cam tu.naik sekolah menengah je baru rajin sikit.

ainnoraini berkata...

kak ain pun dah berjangkit jugak hari malas sedunia...

baru balik cutikan...

sal berkata...

wah comey budak ni...
take care..

Piasara berkata...

"macam2 pesen budak2 ni..sejuk lah,ngantuk lah...nasib baik anak akak yg kecik ni dah ok sikit..sikit jer...kdg2 kena ambik air percik kat muka dia baru dia bangun tau..pastu mandi lambat2,nak siramkan dia tak nak..kiut la si fadhlan dlm video tu.."

~izan~ berkata...

budak2 kecik mcm sama je keletah mereka hehe...ada je alasan dari mulut comel tu hihi...

halila Ibrahim berkata...

anak sy yg sulong tu senang... bangun senang, mandi cepat..
kalau yg no..2.. sempat lg pepagi lepak2 dlm bilik air..
kita apa lagi... jerit.. jerit n terus menjerit...

ayushida berkata...

anak2 ayu bangun pagi ok je, tapi yg seksa nak suruh tido, adusss.... nak tido pun berperang2 dlu....padahal, anak2ku semua pompuan......nggak paham bndanya ini deh.....huhu

Norhafiza berkata...

=>niesz : hihihi..tima kasih niesz..

=>kakIna : hahaha..ada2 je la firdaus ni..tp betul la kan bila kakIna cakap mcm tu..br tingat yg No pun sama gak hahaha...liat beno..

=>kakAinNorainai : o ye la kan..hehehe..bestnya dapat balik kg hr tu kak kak?..

=>kakSal : tima kasih kak..

=>izan : ya, betul tu izan..macam2 idea mereka huhu..

=>halila : hahahaha..jd tarzan la kita kejap..klo tak takde nye dorg nak dengar kan?..

=>ayuShida : loooo camtu la plak hehe..ade2 je kan..mcm2 ragam dorang ni..lepas ni kene tutup sume lampu bia bergelap kan ayu?..

Norhafiza berkata...

=>kakPiasara : ooo camtu lak..kene percik kan air dlu hahaha..mesti terkejut dia sekejap pastu segar la kan..hahaha..kelako gak klo tengok gelagat dorang..