Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Rabu, 2 Mac 2011

KISAH Si Sachet

Di suatu petang, No hidangkan secawan minuman untuk Abang..

Abang : Mmmm sedap, kopi apa ni?
No : Bukan kopi, ala nescafe yang Abang wat balik tu la..
Abang : Yang mana? Nape Abang wat sedap!
No : Aik!...Camne leh tak sedap? Abang buat camne?
Abang : Abang amik buh lam cawan kacau2 la..tapi tawar tak rasa apa pun!..
No : Pelik nih..(tetiba No terlintas....) sambil ke dapo No tunjuk beberapa sachet...
Abang : Ha..yang ni la..
No : Hahahahahaha..ni bukan kopi la Bang tapi ni creamer mcm yang tulis 'creamer' kat sachet yang petak2 tu..tp yg yg ni spesel sket..

No memang ketawa besar hari tu hahahaha...

Abang : Looooo...Abang nak try la sebab tak pernah rasa lagi..yang tulis creamer tu Abang tau la buat camne..lagipun Abang baca dia tulis "Just One Stickpack For The Perfect Cup"..belek2 ada gambo 'cawan kopi' ingat kan kopi pesen baru. Masa tuang tu dah pelik sbb kaler putih hehehe... (sambil tersengeh2)


Sebelum ni Abang memang tak minum Nescafe sebab Nescafe 'O' boleh buat Abang geli kerongkong serta mengakibatkan batuk2 dan tegar dengan teh setiap hari tapi sejak hari tu Nescafe 3in1 wajib ada stok sebab takde masalah dengan kerongkong hehehe..


'Buah tangan' dari pelbagai hotel.

7 ulasan:

rATu kEBaYA berkata...

hehehe.. memng gelak besarlah dibuatnya kalau lagu tu...

mummiey berkata...

Hehehe...kelakor la, kak no..sebab suami mami pun pernah jgk dlm situasi lawok gini...Bila bc entri kak no, teringat balik...mmg kena gelak la en.somi mami tu..

Kak No..
Kotak follower ade sebeloh kanan belog..
hok yang tajuk ♥ kamu

follow eh,kak no... :)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

heheh..lawak lawak..

niesz berkata...

tp kandungn gula dlm 3in1 sgt tinggi..

Norhafiza berkata...

=>ratuKebaya : hahahaha

=>mummiey : hahaha tu la kan..dorg mn la tau bab2 ni..tau makan minum je haha...ok nnt kakNo follow deh..

=>rina : kihkihkih..

=>nies : yup, betul tu..kakNo dah kene risiko skang..kepala mudah pening dan berat tapi tak dengar juga..dia macam ketagih huhuhu..

ainnoraini berkata...

mmg kelakar...nak gelak pun ade...mmg dah gelak pun...hehehe...

Norhafiza berkata...

=>ainnoraini : takpa kak..gelak la sebab gelak tu kan terapi hahahha...