Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Khamis, 24 Mac 2011

LAICI Oh Laici

Hany nak sangat cari LAICI dalam tin yang ada status HALAL JAKIM. Sebab suami Hany, MZ suka minum Milo Laici. No pun tak pernah rasa pun lagi macam mane hehe. Sudah sedia maklum kan status laici yang ada di pasaran kita skang kan..nak2 yang pemes tu yg tin kaler KUNING tu kan..pernah dorang lelong 3tin RM10 tau..

No pun dengan semangat pergi la cari untuk Hany tersayang kot ada di Labuan ni. Cuma satu ni je No pergi sebab supermarket ni buka 24jam jadi jam8 ni la satu2 yg buka hehe. Yang lain tak sempat nak singgah, petang karang kot No singgah selepas hantor Husna dan Faris ke sekolah agama petang sebab semalam dorang tak p kes ada KoKum di sek ren setiap hr Rabu.

Dengan SUKACITANYA No jumpa la yang Hany nak tu, siap buka camera cap ayam dan snap gambo lagi hahaha..

Cuba klik kasi beso gambo.. produk Thailaind tu...

Tapi ada cop HALAL JAKIM

Yang ni HALAL dr negara Thailand

No balik umah terus buka laman web jakim http://www.halaljakim.gov.my/ dan isi maklumat yang diperlukan.

Tapi DUKACITA dimaklumkan bahawa sarikat terbabit tiada dalam senarai puuuuuuuun..

see..
Ni pun yellek juga..
Bila No taip REX hanya 3syarikat ni je yang keluar..jadi SILAP siapa disini???????

Klo No la kan dah ada status HALAL JAKIM tu tanpa RAGU2 No terus ambil.....

Cuma No tersilap tadi terlupa nak amik kod bar dia tu (yg No petakkan dalam pic di atas)..dari situ kita mungkin boleh dapat sedikit maklumat gak kan. No cuma ingat klo kod bar tu bermula nombor 955++++++++++ bermakna adalah produk keluaran MALAYSIA..

Kita sebagai pengguna kena BERHATI-HATI sebab benda tu semua akan jd darah daging kita anak2 beranak..  

15 ulasan:

mzhany berkata...

no, tengkiu so much. br ni hany xde palk nmpak jenama REX utk laici ni. tp mcm cendawan ke ada jenama REX ni, then REX ni selalu ada tanda halal jakim tuh. seriusly, camne dorang bleh dpt halal jakim tuh....

hurmm susah kan skrg ni no...haishhh

ariana's berkata...

Betul tu No..bab makanan halal ni bukan boleh buat main..Akak biasa makan satu laici tu..tak ingat cap apa..ada halal Jakim.

rATu kEBaYA berkata...

no.. kod tu mmg start dari 955****.. tapi tak taulah.. halal dimalaysia ni pun masih diragui.. beli ayam brand jelah

ardinihumaira berkata...

sies skang susah nak pilih makanan.. banyak yang tempek halal belum tentu halal huhu

YATZAKIE berkata...

ye la kak..suami sya cakap laici tin semua xhalal...so..kami mmg takut nak beli laici2 ni...mcmne ni??

halila Ibrahim berkata...

hai kaka no.. emmm kalau sy nk membeli beli yg mahal sikit tak pa.. n brand negara sendiri..tak berani nk beli produk luar exp made in thailand.. sat g benda2 pelik2 pun depa campur..
kak no.. sy ada tag kak no.. untuk peraduan entry bulanan terbaik by FARISZ@AZ.COM..

Daddy Ziyyad berkata...

memang susah lah No nak cari laici yang halal. kalau ada logi tu pun, saya mmg was was

Dang Tari berkata...

Salam No

Kita memang kena peka bab-bab halal ni. Kat hypermarket selalunya makanan yg halal dan takda tanda halal diletak sebelah-menyebelah. Contohnya sos Prego, mmg terang2 kata kat situ ada lemak benda tu. Takutkan? Bila makan sedap ja..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

milo laici? camano rasanya ekk..kalau teh laici penhlah minum..sedappp..tp siyes susah nak carik laici yg ada tanda halal..

Norhafiza berkata...

=>hany : tu le pasal..jenis main taruk ke tu..No br jumpa yg sardin tp halal tulis je under syrk REX huhuhu..

=>kakAriana : oh ye ke kak..klo ada jmp nnt leh la akak buatkan satu entri ya..penting untuk kita semua ni sebab rata2 suka laici ni..

=>kakRatuKebaya : a a, betul tu kak..kod pun kdg2 xleh caye gak kan..mn tau jenis taruk je..

=>ardinihumaira : setuju ngan dini..dorang main tepek je huhu..

=>yatZakie : huhuhu ada benar gak tu...huhuhu dak temakan puuuuuun dlu..waaaaa

=>halila : ye la kan..tp susah nak dapatkan yg betul2 halal tau..klo tak kene tanam sendiri la gamaknya..huhuhu..

ok, tq atas TAG tu ye,,nnt senang2 kakNo join..

=>daddyZiyyad : huhuhu No dlu jenis main percaya je kat dorang NAH skang??????....hampeh!!!!

=>dangTari : salam sis, betul tu..sama la sini pun..ada gak jenis yg pork dlm tin tu elok je duk dkt sardin...haru betul..

=>rina : a a, No pun tak pernah gak tp MZ suami Hany suka..tu la, yg ada dah was2 la plak waaaaa...

Cik Ina minat Do do Cheng berkata...

banyak cop halal tipu sekarang ni.susah nak pastikan produk yang benar-benar halal.senang je noh ko ikut cara akak beli buah laici, kupas masak ngan gula. selalu gak akak wat cam tu.

KELI OH KELI berkata...

terima kasih atas info ini...depa ni macam2 depa buat kat kita nooo...ish3...
BON VOYAGE!BERLAYAR JAUH DENGAN SAMPAN IKAN KELI

Dang Tari berkata...

Bagus gak idea CikIna tu. Itulah solution terbaik. Kalau ada usahawan melayu nak buat laici dlm tin lagi bagus.

Norhafiza berkata...

=>kakIna : a a kan kak..ada betul gak tu..terima kasih kak bagi resepi tu ye..tak terlintas plak No hehe..

=>keliOhKeli : sama2..betul tu kan..mcm2 hal la skang ni..

=>dangTari : ye kan, kakNo pun setuju gak tu..

Tanpa Nama berkata...

Ayam brand lg la.. Diorg letak ubat mayat dlm ingredient..