Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Rabu, 16 Mac 2011

LAIN Doktor Lain Penyakit

Semalam No p klinik lagi sbb ada temujanji nak x-ray. Jam 8pg dah sampai, 8.15pg dah siap. Tapi kene Q jumpa doktor lagi lepas tu..

Kira2 jam 10.45pg baru giliran No dan masuk bilik jumpa B. Padahal masa daftar tadi dah cakap nak jumpa ngan doktor A. Masuk2 doktor B ni tak cakap apa2 takde la tanya jmp doc mana dlu..dia just bagi result x-ray No. Alhamdulillah takde pla nampak kesan apa2 dalam tu.Tapi doktor A ada bagitau x-ray situ hanya dapat lihat sekitar 40% je, maknanya klo takat pasir2 tu mmg tak nampak la. Nak lagi jelas kene p swasta buat scan atau x-ray. Kebetulan di klinik panel pla tu. Doktor B buat keputusan takde masalah Batu Karang..syukur alhamdulillah..mungkin cuma sakit pinggang biasa atau mungkin masalah urat di tulang belakang. No dinasihatkan jangan selalu mengangkat benda berat melebihi 3kg...mmmmmm mustahil kot! No kan slalu angkat barang2. Dan No dibekalkan ubat sapu dan tahan sakit je la..


Result untuk ujian darah 12/04/11 baru keluar. Jadi tunggu temujanji seterusnya la.

Jam 2.30 ke klinik desa pla nak wat papsmear..ye2 je No p sana upanya silap haribulan lagi! hahaha..napela ngan No ni..tarikh sebenar Selasa 22/3/11 jam 2ptg..aduyai..

Okey la, No pun takmo komplain banyak2 sebab No bukan doktor jadi terima seadanya apa kata doktor..dorang lebih arif kan. Tapi No mungkin akan ke panel juga untuk buat scan/x-ray untuk lebih meyakinkan No. Labuan ni banyak panel jd takmo p panel A kita boleh ke panel B/C/D/E..hehe banyak pilihan.

Apa2 No masih mampu 'tersengeh' lagi...alhamdulillah syukur nikmat yang telah ALLAH SWT berikan..

8 ulasan:

Daddy Ziyyad berkata...

Pendapat saya, No kena buat scan..kalau dalam scan tiada batu, barulah boleh konfiden 100% bukan batu karang. Sebabnya betul yg macam doc tu kata, hanya ~ 40-45% aja jenis batu yg nampak dalam XRay

Norhafiza berkata...

=>daddyZiyyad : betul tu DD..No pun rasa kene buat br kita tau dan puas ati..terima kasih atas nasihat ni ya DD..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

syukurlah No takda apa²..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

syukurla No takda apa²..cantik gak template baru nih..

Cik Ina minat Do do Cheng berkata...

No ko kena buat scan, macam daddy ziyyad kata.kalau xray tak boleh nampak sangat.okey no jangan risau ye, nanti pegi jumpa doktor

rATu kEBaYA berkata...

alhamdulillah takder apa2 yang nak dirisaukan

ainnoraini berkata...

alhamdulillah nor tak ade ape2 yg merbahayakan...

kaka ain baru jer sempat nak jln2 ni..

baru habis mengemas kain baju nk balik kg...
rumah nk tinggal ni pun nk pastikan berkemas jugakkan...

selamat mlm no...

Norhafiza berkata...

=rina : terima kasih rina..hehe dh free kan kita amik je la kan rina..tukar selera la pla kan..

=>kakIna : terima kasih kak..tu la nnt ujong minggu No p panel nak buat scan..

=>ratuKebaya : terima kasih kak..

=>kakAinNorainai : terima kasih kakAin..oo bestnya dapat balik kg...No tahun depan la punya turn...huhu