Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Jumaat, 29 April 2011

Gaya Tudung Ala Irma Hasmie


Pagi tadi No singgah jap jenguk Dni. Kata adik comel kakNo ni suka tengok gaya tudung yang si Irma pakai tu. Jadi No pun teringin la nak kongsi cara pemakaiannya. Ops, sori Dni ek, kakNo copy pic ni hehe..

Sila jangan bandingkan 'Model' dibawah dengan Irma Hasmie ya..ni 'model' terlebih yis daaaa.

Mula2 pakai anak tudung kegemaran anda. 1helai selendang panjang diperlukan.

Pinkan di bawah dagu dengan selendang sebelah panjang sebelah pendek.

Pinkan bahu dan laraskan supaya selaras seperti diatas dan pinkan ditempat yang No tunjuk tu.

Susun yang sebelah panjang kemas2 dan bawa ke belakang bahu. Ambil tepi bahagian atas dan bawakan ke atas kepala. Pinkan di atas kepala.

Kemaskan dan bawa semua kain ke bahagian depan bahu. Pinkan di bahagian telinga atau di pipi. (Ikut panjang selendang dan selera anda)..

Posisi belakang.

Siap.

Keadaan panjang pendek kain di dada akan mempengaruhi hujung selendang. Kain pashmina lagi panjang No rasa tapi bagi No kurang selesa sebab ianya agak tebal dan berat.

Bagi untuk memudahkan anda yang tidak mahu menggunakan 2lapis macam No ni boleh cari tudung yang telah disediakan panjang sebelah seperti gambar dibawah. Carila jenis kain dan corak kegemaran anda ya.

 
Tudung2 ni antara hadiah orang yang tersayang..

12 ulasan:

Piasara berkata...

"No...akak ni belambak selendang tu..alahh...org skrg ckp shawl tu..tapi sayang akk tak reti nak belit..No perasan tak budak2 remaja skrg pakai shawl tu main letak2 jer,nmpak ok jer,tapi kalau akk buat camtu..dah macam mak nenek pulak..apapun tq sbb bagi tunjuk ajar kt sini..boleh try.."

cik yuz berkata...

wahh..kakno buat tutorial plak...btw...nice tutorial...keep it up ;)

sal berkata...

amboi..
tudung dan orgnya sama lawa..
klu pndai gayakan..tentu saja nmpk menarik

ainnoraini berkata...

comey sungguh model tudung ni tau...suke kak ain tengoknye...

tp kak ain mmg tak pandai nak pakai...rase mcm bulat jer muka ni...

Cik Ina minat Do do Cheng berkata...

no pandainya no mengayakan tudung cara cam tu.ni kena maintain kalau nak pakai cara cam ni.akak ni ganas dik sampai tengahari habis semua.

suri solehah berkata...

salam no..wah jadi model lagi hehe

ariana's berkata...

Wah..jadi model No hari ni ye..nice..nice..
Lawa pulak tgk No pakai..akak nak pakai rasa macam tak sesuai, tapi org muda ok lah kot..anak2 dara akak tu memang pakai ala-ala gitu lah..

Aku Ibu Muda berkata...

dulu2 masa muda remaja dulu wani suka pakai shawl gini..time tu bukan musim shawl pon, tak ramai lagi yg pakai. tapi bila skang ni dah ramai yg pakai, daku jadi tak minat plak..hihii

tambah2 lg anak kecik..hazabbb kak pakai shawl ni...sana sini anak tarik..huwaaaaaaa

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

hehe..rina pon tgh berangan nk pakai cenggini utk kenduri kawin besok..

Ardini Humaira berkata...

ado tutorial! :') nanges ah gni.. nak kena try skang jugak.. hehe dni nak punggah shawl depan laptop ni

MZ berkata...

huhu cantik la no. comey je dgn no. cayalah ada tutorial lagik...hihi...

hany jenis tak slesa kalau bahagian depan tak tutp dan bahagian belakang tak tutup. hany rasa mcm terdedah. padahal pakai je baju kan. so sbb tu pemakaian tudung hany mcm terhad je...hohhoho

tiefazatie berkata...

wah...hebat la sis..ada tutorial nie..hihi