Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Khamis, 12 Mei 2011

Cerita 18sx Yang Tidak Lucah..

Cari underware dan singlet...terus ambil dan nak pakaikan kepada si Farihin. Tapi dia moyok semacam je. Kepala tunduk ke lantai, kaki takmo angkat.

"Pakai la AbangYin..dah lambat ni.."

Diam.......

"Kenapa? Oooo takpe2, pakai je. Adik boleh pakai AbangYin punya kenapa AbangYin tak boleh pakai yang Adik punya pla?" soal No..

"Hari tu cikgu cakap kat Adik ni pompuan punya. Orang laki tak leh pakai. Kena pakai yang laki punya la sebab AbangYin laki..." panjang lebo Farihin terangkan...

"Takpe la..lagipun AbangYin ngan Adik kecik lagi. Nanti dah beso macam Abe Mama tak bagi pakai dah. Lagipun tak baik membazir sebab boleh muat lagi ni.." terang No pula. Tapi Farihin tetap enggan, takmo angkat kaki. Nak tak nak kena pakai yang dia punya la. Agaknya MALU pun ada bila cikgu cakap macam tu kawan2 lain dengar.

"Adik, mari sini Mama pakaikan.." tanpa banyak soal dia terus pakai haha..


Alkisahnya suo ni No silap beli untuk Husna (memang suo pompuan pun). Time tu Husna umo 6tahun (skang 11thn). Terbeli saiz 'S'..balik pakai tak muat. Jadi No simpan la. Bila dapat Farihin No guna untuk dia masa dah pandai buang air sendiri kemudian kepada Fadhlan sampailah sekarang.

Budak2 sekarang ni kan apa yang cikgu cakap semuanya dia ikut dan betul. Padahal kita duk pot pet pot pet benda yang sama. Macam Kak Ina cakap la..apa yang doktor, cikgu cakap semuanya anak2 ikut..

Bagi No tak salah kan daripada membazir. Lagipun bukannya kita pakaikan pakaian luar/seragam berlainan jantina.

Dlu pernah No nak belikan baju kaler PINK tapi Farihin kata "PINK UNTUK POMPUAN LA MAMA"...hahaha..walaupun itu hanya la sehelai t-shirt. Padahal raya tahun lepas elok je dia pakai..


"Ni PURPLE la Mama"
"O ye ke..Mama ingat PINK..mmm tudung Mama tu yang PINK hehe..."

13 ulasan:

ayushida berkata...

kak no : tu la, bebudak sekarang ni dah pandai memilih, anak saya yg 2 thun ni pun dah tahu baju mana yg dia suka atau tak suka, suka hati dia je tak nak pakai walau kita dah pilihkan, kalau kita dulu, mak bg apa, tu lah yg kita pakai.....

aima berkata...

nor, dekpun renda renda tu....

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

hehe..No jgnlah pakaikan dia spender pompuan..rina pon rs pelik..tp pink skang dah universal..lelaki macho apa pakai kaler pink..hehe

~izan~ berkata...

hehe...comey suar spend tu hehe...

budak2 skrg dah pndai beza2kan kan..kita nak ayat sikit pun susah dah hehe

Piasara berkata...

"kelakarlah no...akk pun pernah gak terbeli kecik tp tkde masalah sbb akk ank pompuan berderet..mmg la dia tak nak sbb kalau takat ada katun2 ok jugak ni ada renda2 lagi,nmpak sgt gegirl tu.."

su su berkata...

warna peace lg...kalau pink lg la takmoo pakai..he he he

Daddy Ziyyad berkata...

hahhaa..lawak lah pulak baca kisah dia pakai spender pompuan..

mzhany berkata...

betol no, budak2 skrg ni sgt mendengar kata kata cikgu huhu

Cik Ina Do do Cheng berkata...

kecik-kecik tak pelahkan no. sayang nak buang, kalau elok lagi. betul tu kalau cikgu cakap laju je dengar. ye lah no mana ada pink cam purple cair je, ntah konpius akak kalau pasal kaler

tiefazatie berkata...

haha..adoi la..kakNo..siap ada renda2 nie..mmg la die xmo pakai nie..hihi..tp btol la..kanak2 skrg nie..cikgu ckp semua btol nie..ssh tol..kdg2 kte duk explain2 pun xmo gak dgr..isk2..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

dah agak komen rina kat sini kena mkn dgn blogspot..rina komen apa ek haritu..mm..

mmg peliklah budak lelaki kena pakai spender pompuan..hihi..mmg ah dia takmo..

Norhafiza berkata...

HARAP MAKLUM..INI C&P dr email..

=>ayushida telah meninggalkan ulasan baru pada catatan " Cerita 18sx Yang Tidak Lucah.. " anda:

kak no : tu la, bebudak sekarang ni dah pandai memilih, anak saya yg 2 thun ni pun dah tahu baju mana yg dia suka atau tak suka, suka hati dia je tak nak pakai walau kita dah pilihkan, kalau kita dulu, mak bg apa, tu lah yg kita pakai....

=>aima telah meninggalkan ulasan baru pada catatan " Cerita 18sx Yang Tidak Lucah.. " anda:

nor, dekpun renda renda tu....

=>Rina AVAIL a.k.a Cik Betty telah meninggalkan ulasan baru pada catatan " Cerita 18sx Yang Tidak Lucah.. " anda:

hehe..No jgnlah pakaikan dia spender pompuan..rina pon rs pelik..tp pink skang dah universal..lelaki macho apa pakai kaler pink..hehe

=>~izan~ telah meninggalkan ulasan baru pada catatan " Cerita 18sx Yang Tidak Lucah.. " anda:

hehe...comey suar spend tu hehe...

budak2 skrg dah pndai beza2kan kan..kita nak ayat sikit pun susah dah hehe

=>su su telah meninggalkan ulasan baru pada catatan " Cerita 18sx Yang Tidak Lucah.. " anda:

warna peace lg...kalau pink lg la takmoo pakai..he he he

=>Daddy Ziyyad telah meninggalkan ulasan baru pada catatan " Cerita 18sx Yang Tidak Lucah.. " anda:

hahhaa..lawak lah pulak baca kisah dia pakai spender pompuan..

=>mzhany telah meninggalkan ulasan baru pada catatan " Cerita 18sx Yang Tidak Lucah.. " anda:

betol no, budak2 skrg ni sgt mendengar kata kata cikgu huhu

=>Cik Ina minat Do do Cheng telah meninggalkan ulasan baru pada catatan " Cerita 18sx Yang Tidak Lucah.. " anda:

kecik-kecik tak pelahkan no. sayang nak buang, kalau elok lagi. betul tu kalau cikgu cakap laju je dengar. ye lah no mana ada pink cam purple cair je, ntah konpius akak kalau pasal kaler

=>tiefa telah meninggalkan ulasan baru pada catatan " Cerita 18sx Yang Tidak Lucah.. " anda:

haha..adoi la..kakNo..siap ada renda2 nie..mmg la die xmo pakai nie..hihi..tp btol la..kanak2 skrg nie..cikgu ckp semua btol nie..ssh tol..kdg2 kte duk explain2 pun xmo gak dgr..isk2..

=>

zahidah terengganu berkata...

lawak2....bese la budak2:)