Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Rabu, 4 Mei 2011

Eh..Dah Hari Ibu Ke?...

Lepas amik Husna balik sekolah semalam Husna bagitau dia tak pergi sekolah agama petang sebab ada taklimat untuk peserta yang mewakili Labuan pada MTQSS di Pulau Pinang nanti di Jabatan Agama Islam (JAWI). No pun kelam kabut la sebab hanya masak nasi dan panaskan lauk semalam je untuk No dan anak2. Mana sempat nak buat lauk lain. Kebiasaaan No akan masak sebelah petang sebelum p amik Abang di opis jam5.

No : Abang, kakak kena p JAWI..jam 2.30ptg kena ada sana..Mama tak masak lagi ni..Abang nak balik ke camne?..
Abang : Takpe, Mama anto je kakak sini lepas anto Abe (Faris)..

Pejabat JAWI terletak di Kompleks Ujana Kewangan jadi sebelum tunggu jam5 abis No pusing2 shoping kompleks tu. Sempat juga sambo 4helai tudung. Dia jual rm5/helai, ok sangat2.

Time nak balik Abang belikan KFC untuk makan malam. Dalam perjalanan balik Abang tanya Faris..
Abang : Hari ni hari apa Abe?..
Faris : Hari Selasa Bah..
Abang : Hari ni Hari Ibu la..tak mo ucap selamat ke pada Mama..

Semua anak2 ucap selamat pada No..alhamdulillah..terima kasih sayang.. TAPI..

No : Eh, ye ke Bang..Mama rasa macam lambat lagi..
Abang : Ye la hari ni..

No pun diam je la..dalam hati No kata 'patut la belanja KFC hehe..' 

TERIMA KASIH ABANG..

Dah abis baru snap..sebabnya masing2 dah minta diisi..yg kecik 2org tertido dek keletihan meround..

Lastminute dorang buatkan untuk No. Bangun pagi tengok ada dalam bilik. Takpe macam mana pun, mereka dah ingatkan pun dah syukur Alhamdulillah. Husna dan Faris ni kurang kreatif sket klo bab2 melukis..ikut No agaknye hehe..

Ni la tudung yang rm5 selai..berkenan pula No tengok. Kainnya sejuk je bila kita pakai dan ringan pula tu. Sebenarnya yang ni untuk Husna dan 2lagi untuk No tapi yang 2lagi tu saiz muka kecik dan muat Husna pakai. Yang 2 helai ni pula muat muka No..Sebab masa beli Husna p JAWI. Rasa2 ujong minggu ni No p beli lagi kot untuk ganti.

p/s : tengah duk mikir..betul ke semalam hari ibu..nape takde ucapan ape2 dalam fb..huhu..tp firasat No kata lambat lagi tapi dalam bulan Mei juga la..

15 ulasan:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

eh..hari ibu bkn pada sabtu atau ahad ni ke..rina pon x pasti. tp 8 mei kut ha

rATu kEBaYA berkata...

erk.. dah hari ibu ke? bukan ahad ni ke? confius sekejap...

tapi takperlah.. yang penting mmg hari2, hari ibukan

ariana's berkata...

tu lah..anak akak Eisya tu pun ada beli gelang masa dia ikut rombongan sklh baru ni, hadiah hari ibu katanya..tapi kakak2 dia kata..belum lagi lah..tgh tunggu juga bila hari yg betul nya ye??tak pe lah No..ingatan tu yg penting kan!

Daddy Ziyyad berkata...

Byk sangat sambutan Hari Ibu lah..Hari secretary lah..hari bumi lah..hehehe..sampai tak ingat yg mana satu...saya hari2 sambut hari ibu bapa :)

ainnoraini berkata...

tak pasti la pulak bile hari ibu ni ye...
anak2 pun buat lupa ke kat maknye ni...

cantik model tudung tu...

Kakzakie berkata...

Alahai No.... ini kakak bagitahu hari ibu setiap hari tapi biasanya minggu pertama hari ahad setiap bulan May. So for this year jatuh pada 08-05-2011. Tapi buat anak-anak kita biarlah dia anggap setiap hari supaya lebih ingat kat kita kan...kan... Heeee....

Norhafiza berkata...

=>rina : hehe, No baru tau 8Mei nnt hehe..

=>kakRatuKebaya : betul tu tiap2 hari adalah hari ibu..

=>kakAriana : betul tu, sekurang2nya mereka tetap ingatkan kita kan kak..

=>daddyZiyyad : hahaha ye gak kan..sepatutnya camtu la kan..br bahagia dunia akhirat..amin..

=>kakAinNoraini : tima aksih kak..No br tau 8mei nnt kak..

=>kakZakie : ya, betul tu kakZakie hehehehe..

mzhany berkata...

no, beshnyer...bahagia kan...

Nora berkata...

hari ibu adalah ahad pertama bulan Mei. Jadi tahun ni jatuh pada 8 Mei. Tapi bila2 pun anak2 boleh sambut kan... rasa terharu bila anak2 wish...

Piasara berkata...

"eh,hari ibu anak akk si kakak pulak kata 9 hari bulan..mana satu nih..hihi,tak pernah hafal pulak tarikh hari ibu ni..alahhh,hari2 lah hari ibu..no..tudung tu,kat tempat akk pun 5 ringgit,masa mula2 kuar dulu jer mahal rega dia.."

KELI OH KELI berkata...

sweetnya entry nie...hehe...selamat hari ibu buat semua ibu2..")

halila Ibrahim berkata...

Rasanya hari ibu 8 Mei la.. saya tak amik tau sangat ... nanti kak Nor datang Penang ke..

sal berkata...

klu ada yg wish,rasa macam dihargaikan...happy..
sejuk perut ibu yg melahirkan..hehe

azila berkata...

heheh..K.No..zla pon tetibe terpk bila baca entry kNo ni?dah lps ek?tp naper mak zla xder sebut pon..biasa dia akan tanya tanak wish ker kalo kitorang lupa..heheh.

Cik Ina minat Do do Cheng berkata...

akak pun tak tahu bila hari ibu, selalunya anak akak yang wish, baru akak tahu..suami no ingat ye bila hari ibu, barulah rasa kita dihargaikan. wish pun cukup dah legakan hati kitakan.