Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Rabu, 25 Mei 2011

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan

Semua orang suka dengar radio bukan?. YA, termasuk No juga. Bak kata tanpa radio sunyi la rumah kita. Apatah lagi semasa kita berkesorangan, anak2 semua pergi sekolah. 


Masa No kecik2 dlu selalu dengar RADIO MUZIK time malam. Kemudian bila ERA masuk Pantai Timur duk selang seli dengar. Setakat ni sejak duk Labuan No hanya pendengar setia THR GEGAR PANTAI TIMUR. Kenapa? Mungkin naluri No sebagai warga Pantai Timur kot. Ye la, No kan sekarang di LABUAN yang terpisah dek Laut China Selatan. Sekurang2nya bila mendengar siaran dari radio tersebut 'terubat' sket hati No ni. Kebanyakan pemanggil pun dari Pantai Timur.

Di Labuan klo nak dengar kena ada Astro melalui saluran C863. Klo internet boleh dengar di sini Gegar.thr.fm/Capsule. Laman web pula boleh lawati Gegar.thr.fm. No pernah dengar Sinar.fm, Era.fm, Musik.fm tapi 'tak sampai' dalam hati rasanya. Di THR ni dj2 sentiasa mengudarakan lagu2 rakyat dari pelbagai negeri bukan dari pantai timur saja tau selain lagu popular semasa dan terkini.
Terima kasih kepada semua DJ kerana anda memang HEBAT kerana tahu selera pendengar.

Lagu yang tengah No dan Abang suka skang merupakan lagu saduran dari filem Tamil era 60an kot (klo silap sory ek)..telah di tukar lirik ikut dialek KLATE hehe..

JADI NO TUJUKAN LAGU NI KEPADA ANDA SEMUA SEBAB ANDA MEMANG LAWA..


Lawa lava lawa - 

Aris Kappila + Jemy Intan Berlian


Sebut kato lawa sremo ore lawa
Kawe pom lawa demo pom lawa
Demo tengok molek yo lo ko dop kawe lawa
Kalu tilik tengok mmmm memey demo lawa

Adik Wani lawa Rosalinda lawa
Zaidi pom lawa Maheran pom lawa
Roy Kapilla geletek geletek gelenyar gelenyar
Kito duo ni pom lawa lawa lawa

Nok buat lagu keno cari studio lawa
Nok suting gamba keno buat lawa lawa
Kalu tubik tb tengok gambo tidop lawa
Ore toksey beli pendek kato tokley jua

Kalu nok wat CD jange buat ala kada
Tokey jadi rugi hok lawa tidok lawa

Sebut kato lawa sremo ore lawa
Kawe pom lawa demo pom lawa
Demo tengok molek yo lo dop kawe lawa
Kalu tilik tengok mmmm memey lawa

Adik Wani lawa Rosalinda lawa
Zaidi pom lawa Maheran pom lawa
Roy Kapilla geletek geletek gelenyar gelenyar
Kito duo ni pom lawa lawa lawa

Nok cari bini keno cari lawa lawa
Kawe raso demo sendiri toksey hok dop lawa
Bukey stakat bini yo nok cari hok lawa lawa
Sremo keto muto lembu biring pom nok lawa

Anok mudo lenim pom banyok hok lawa lawa
Ado jugop prasey hok duk kato dio lawa

Buko keda makey keno cari playey lawa
Baru sedak bincey beley beley tengok bola
Kito nok g makey keno paka lawa lawa
Kito malu kokrey playey toksir mari bual

Kalu keda makey cari playey hok dop lawa
Jadi takdop ore bengkrap tutup keda

Jate pom lawa tino pom lawa
Kalu sremo lawa tohok mano hok dop lawa
Sremo manusio nim minat lawa lawa
Kalu hok dop comey ore panggil tidop lawa

NOTA : harap2 betul la lirik2 ni deh..kalu ada silap saloh mintop maah banyok2..

Saluran radio mana yang menjadi PILIHAN anda??

12 ulasan:

halila Ibrahim berkata...

Sy ni pendengar Era dan kadang2 SINAR dan kadang2 tak dengar apa2 radio pun.. tapi masa arwah Din beramboi ada saya tak pernah tinggal ERA waktu pagi .. best sangat .. tapi sejak Arwah Din Beramboi dah tak da .. saya dh jarang2 dengar w.pun Aznil pun best la jugak..

Haa.. first time la dengar lagu nie ... nak gelak pun ada..

joegrimjow berkata...

Jom join contest senang ni, menang sehingga RM500 =)

joegrimjow berkata...

Jom join contest senang ni, menang sehingga RM500 =)

Norhafiza berkata...

=>Fazz : ni la contoh lagu LAWAK..mmg lawak, AbangLan suke beno lagu ni hehe..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

rina suka dgr era dgn sinar..dgr pon time naik keta jer..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

lagu Tamil neh rina penha dgr..layannn..

ayushida berkata...

hahaha... klakar lah....

kita selalu dengar era atau sinar masa otw gi opis je..... tu pun buan tiap hari.... malas nak dengaor lagu zaman sekarang nih, x ada jiwa....
huhuhu...

KELI OH KELI berkata...

THR pilihan hati time study dulu...teringat bro isma halil hamzah!!! mana dia p la ni....:(

munna berkata...

sejak thr masuk astro ni mmg munna layan thr gegar je... suka dgn pilihan lagu diaorg... dari dulu mmh lyn thr lagi2 hindi power dgn DJ andy Hakim

sal berkata...

sejujurnya x sempat nak dengar lagu..
dpt dengar2 sikit2 masa dirve balik sekolah..

azila berkata...

KNo.lawakla lirik lagu ni.sahih ramai yg xpaham kan?hehhe

Daddy Ziyyad berkata...

No asal kelantan ke terengganu?