Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Selasa, 21 Jun 2011

Hari Ini Tersangat La Bluuuuuurnye...

Lepas buat entri ni klo anda nak ketawa pecah perut pun takpe la..No rela sebab No pun rasa nak ketawa gak haha..

Nak tau apa kes??

Dalam jam 2.10 ptg tadi macam biasa nak hantar Husna dan Faris ke sekolah agama. Dorang masuk 2.30ptg balik 5.30ptg. Amik kunci bukak bukak tak boleh dari dalam..No cuba lagi bukak bukak tak boleh..tengok jam dah 2.20ptg. Terus col Abang bagitau. Abang suh guna antikarat mana tau kot2 kunci tu dah berkarat dalamnya.

Abaikan je gril yang berkopak tu hehe

Lepas guna anti karat tak jalan juga, tengok jam dah 2.25 terus suh Husna dan Faris tuko baju sebab memang tak sempat nak anto dorang. Baru je No nak masuk bilik Abang col tanya kabo.

"Mama tak g anto la..dah lewat dah ni..karang klo tak dapat kuo juga Mama kuo ikut dapo la"..jawab No..

No tak galakkan anak2 keluar iku dapo kerana keadaanya yang amat NGERI huhu..silap haribulan boleh tersandung masuk longkang you..

Kira2 10minit terdengar Farihin menjerit..
"Yeay yeay Abah Balik"..

Looo rupanya Abang terus balik tengok keadaan camne. No pun amik kunci nak tunjuk kat Abang..sekali.......

"Tu kunci mana tu?..ye ke kunci tu?"..
Serius je muka Abang. No nak menangis dah takut kene marah sebab Abang ye ye je terus balik. Kesiankan mesti penat huhu..tapi dengan muka sedih air mata dah bergenang dah benornye 

"Mama puasa hari ni..." terang No minta kasihan. 
Terus Abang ketawakan No sambil terus p keje balik. Tak masuk rumah pun. Nasib tak kena marah syukur Alhamdulillah.

Alahai intan payong pengarang jantung..rupanya No terambik kunci yang salah la weeeeey...aduyai..hahahahahaha. 

Kunci yang sepatutnya No amik adalah dalam PETAK tu tapi No terambik yang dalam BULATan tu. Sabooo je lee..

Sebenarnya alasan je tu PUASA tapi No memang puasa pun hari ni. Maklum la bila kita puasa keadaan akan sedikit letih. Faham2 je la jadi Mak Supir ni ye hehe...dan Abang sedia maklum bila keadaan No berpuasa. Nak marah pun tak jadi hihi..

-Kol 6 nanti ada orang nak tengok barang2 rumah ni..nak kira kos kargo-

10 ulasan:

~aSFaLiZa~ berkata...

hehhehehe... mesti tak leh nak fikir sgt masa salah kunci tu kan. nasib baik tak kena marah. sabau je la

Cik Ina Do do Cheng berkata...

ciannya no, semua orang mesti pernah ambik kunci salah termasuk akak. geram cuba sampai lebam, lepas tu orang lain plak yang sedar salah kunci, masa tu rasa nak campak je kunci tu jauh-jauh. nasib baik puasakan.

Ila berkata...

alahai,kesian kak no..nasib baik tak kena marah ek...

ariana's berkata...

tersalah kunci rupanya ye..biasalah..nak2 tgh pose..:)

halila Ibrahim berkata...

tak sabar nak berpindah kot... hehehe

munna berkata...

alahai....salah kunci rupanya.... nasib baik hubby kak no balik klu tak sampai bila dok cuba kunci yg salah tu je...

fahmimustakim berkata...

huhuhuhu..sian kak no.. :P

kayrul-shah berkata...

ala siannya kak...penat sangat puasa la nie sampai tersalah ambik kunci..hehehhehe

Puanbee2 berkata...

kelakar jugak siap buat muka kesian gitau no puasa hehe

Ardini Humaira berkata...

ngehehehe... dni pon penah cemtu :D