Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Khamis, 23 Jun 2011

Lawak : 3x Malu..

Dulu2 kan masa No zaman kepala tingtong ada la sorang kawan ni cerita kan 1kisah lawak. Sampai skang kalu ingat rasa nak tersembo je klo time minum air haha..

Cerita ni No karang balik tau tapi tak lari la dari cerita asal yang 3point tu..dan cerita ini juga takde kene mengena dengan sesape..tapi mana la tau pernah terjadi kan...sape tau hihi... 

Alkisahnya..sepasangan suami isteri baru berkahwin. Si Lelaki merupanya menantu. Adapun suatu hari sedang mengadap hidangan di atas lantai berlapikkan tikar mengkuang. Sambil duduk bersila yang lelakinya berkain pelikat dan yang perempuannya bersarung batik di hadapan mak ayah adik abang secara membulat.

Setelah selesai membaca doa makan maka masing2 ingin menjamah lauk pauk yang sedia ada. Si Lelaki ingin mencapai lauk yang agak berjauhan darinya nun di hadapan sana. Maka tanpa sepatah kata seraya dihulurkan tangannya kedepan dan terangkat la sedikit punggungnya lantas terkeluarlah suatu bunyi yang amat memalukan dari belakang..PUUUUUT..agak manja sekali kedengaran.

Merah padam muka Si Lelaki menahan malu tetapi pihak keluarga isterinya tertawa kecil. Si Lelaki pun tersenyum2 dan tertawa kecil sambil mulut tertutup (sopan la tu). Akan tetapi tanpa disangka2 keluarlah air hidung (a.k.a hingus) akibat desakan angin dari dalam perut. Saling berpandangan sesama mereka. Tanpa berfikir panjang dicapai hujung kain pelikatnya untuk menyapu air hidung tadi..maka ternampaklah 'tongkat semambu' yang disimpan rapi selama ini..

ALAMAAAAK...MALUUUUU NYEEEEE

Moralnya
1) Nak, mintak jangan main terjah je..
2) Sebelum makan buang dulu segala maknenek yang ada..
3) Lain kali pakai le 'alas dalam' tuuuuuu klo nak berkain pelikat hahahhahaha...

14 ulasan:

Hanis MY berkata...

salam kenal juga, haha...comel la nak2 zaman kepala ting tong tu...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

hahaha..mmg kemaluan teramat!

Ila berkata...

hehehe...tak kuasa kan..mesti malu 30 hari kan...

NoRMa aZurA iSMaiL berkata...

alahai, segannyer...da la menantu..malu free jew

halila Ibrahim berkata...

hahaha.. teruk la ..

Aku Ibu Muda berkata...

adehhhhhhhh...sengal sungguh....haha

Kakzakie berkata...

Betul-betul memalukan kalau macam tu:)

So Shy Lady berkata...

huhuhu malu weh hihihi

bunga berkata...

hahahahah...mmg malu..ahha..aduhh..sakit gelak..

munna berkata...

hahaha..malunya...mesti tak sanggup berdepan dgn semuo org yg ada...

Daddy Ziyyad berkata...

1- kena pakai spender..ekekekeke

2- ambil lauk/makanan yg dekat dengan kita terlebih dahulu..ini Nabi ajar

sal berkata...

adus...
kok malu segala...

nasib baik tak de adik perempuan kat situ..klu tidak,lari lintang pukang dia tengok benda yg tak sepatutnya ditengok..

bnyk pengajaran disebalik cerita itu yee, .

nowriz berkata...

kekekek... habis bocor rahsia... malu semalu malunya...

Cik Ina Do do Cheng berkata...

cerita lawak, tapi ada pengajaran. tongkat semabu ye no, cam cite arwah P.Ramlee plak.