Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Sabtu, 9 Julai 2011

Naik Jenggi

Kira2 jam 4pagi No terjaga akibat perut tidak selesa. Memulas secara tiba2. Agaknya tersilap makan. Mmmm biasa la klo dah makan diluarkan. Sekarang ni No cuma tanak nasi dan Abang tapau lauk. Ye la kan seluruh rumah ni dah liciiiiiin hehe.

Anda selalu kena tak situasi apabila perut kita meragam sampai satu ketika akan keluar bintik2 di lengan. Haaa tu la No panggil NAIK JENGGI..

disebut :
JENGkal (unit ukuran)
perGI

Kali kedua No kena kira2 jam 4.30pagi pula terus No bancuh 1uncang teh bersama 1/4 air panas dalam cawan. Rendam kira2 3minit dan minum. Macam selalu la No minum sampai 4-5 teguk. Almaklumla..dah la tawar, pahit plak tuh..ubat mana ada sedap huhu..sambil selawat 3x untuk keberkatan dan redhaan ALLAH SWT..ALHAMDULILLAH lepas tu perut No tak meragam lagi..

>imej<

9 ulasan:

Ann Huda (Ate) berkata...

Moga cepat sembuh..

suri solehah berkata...

duk terpikir tadi apalah jengi tu..hehe.moga no cepat baik.

MaMa NuRuL berkata...

bila kno berangkat?bestnya dah bole pndh..lega kan.

Cik Ina Do do Cheng berkata...

Kalau makan luar kadang-kadang kena cam tu, makan kat kenduri kahwin pun sama. no makan pill cchi teck aun pun okey gak.

Piasara berkata...

"ohh akak tak leh buat macam tu no..sbb bila akk buat mcm tu perut akk makin sakit sbb angin pulak..akk kalau sakit memulas2 camtu boh minyak angin je lah,tp kalau asyik nak terkucil tu akk kena cari pucuk jambu...kan kelat,sebenarnya teh pun boleh sbb kelat juga..cuma akk yg tk serasi..."

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

oh menatang bintik tu kita panggil jenggi ke? sy panggil bintik cam kulit ayam hehe

Scya Lollita berkata...

errr x pernah kena -.-

Aku Ibu Muda berkata...

ingatkan denggi...hihii

tiefazatie berkata...

owh..ingat apa td..take care sis..=)