Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Selasa, 5 Julai 2011

Pecah Tabung Penangan Rumah Hantu

Selamat bersua kembali ya..tengok tajuk tu apa yang ada fikirkan????..Bukan hantu datang pecah tabung No ya tapi No pecahkan semata2 nak beli Rumah Hantu..

Hasil simpanan No kira2 5bulan
 Cara No kumpul sila ke sini ya =>Tips Menabung Untuk Surirumah
Ni la Rumah Hantu dari kayu jati hehe..
Memandangkan hari ni merupakan hari membungkus semua barang maka No dengan rela hati memecahkannya. Hasilnya semua duit RM tu No berjaya memiliki barangan idaman No ni. Mula2 dia letak harga RM150 dapat diskaun RM120. No nak 2 jadi tawar menawar dapat la RM230 untuk 2buah tu. Ok la tu..tuk kenangan kan.. Yang syiling je No akan simpan lam TH.

Kira2 jam 1.30ptg (jnj jam2) dorang tiba dengan sebiji lori 3tan.

Mula2 balut dengan plastik kemudian bungkus dengan kertas yang tinggi duk tepi dinding tuh..bagus cara kerja dorang nih..



Agak2 ada la dalam 6org..lupa nak kira tadi. Jam 5petang dorang beransur pulang dengan membawa hanya 1/4 barangan. Pagi esok sambung lagi..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
banyak barang juga rupanya ya...

13 ulasan:

Piasara berkata...

"nak tau byk tk byk brg dlm rumah kita..tunggu time nak pindah....hehe..akak penah pindah rumah gak sekali..No,bagus cara no menabung..akak pun nak tiru lah.."

sal berkata...

memang rasa penat sikitlah ketika ini..ketika brg2 dipunggah2...

harap semua berjalan dengan lancar ye no...

So Shy Lady berkata...

salam no,


first time nengok tp knp nama rumah hantu...eh seram plak

leceh kan nk mngemas heheh - komen dr org pmalas.

azila berkata...

huhuh..betul tu kakNo.masa pindah aritu pon, zla xsangka barang zla boleh penuh lori 3 tan tu...asalnya nak lori kecik jer sbb ingat brg sket jer. nni nak pindah lg, mmg zla dah stop kan beli perabot atau brg rumah yg baru..s.erik dan penat pindah dulu lom ilang..heheh

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

oh ingat nk masuk rumah hantu smpi pecah tabung..rumah hantu perhiasan dari kayu jati ya No? mcm mak rina minat betol ngn kayu jati..rina lak suka perabot moden..

dah packing-packing dah..brg kalau dh kumpul mmg bnyk No..

cikguden berkata...

banyaknya barang. penat packing nie.

ariana's berkata...

Selamat pulang semula ke Semenanjung no..wah..banyak juga brg No ye..
"rumah hantu" tu tak de jual kat sini dok? tak pernah nmpk pun..

Hanis MY berkata...

sikit2 lama2 jadi bukit hehe.. bagusnya derang keje, elok la cmtu

ho, ore klate..hanis panji.. :)

halila Ibrahim berkata...

kemas nampak cara depa packing barang .. mahal ke untuk kesemua proses pindah tu .. rasanya mahal ...

Cik Ina Do do Cheng berkata...

baguslah cara no tu, menabung sikit-sikit lama lama jadik bukit. Selamat kembali ke Semenanjung. Pindah rumah memang penatkan.Lepas tu nak susun barang plak. sabar ye.

Ann Huda (Ate) berkata...

No, bawak balik kereta sebijik dua tak?

Ila berkata...

byk gak barang dalam rumah ek kak no..selamat pulang ke semenanjung

kayrul-shah berkata...

wah banyak tabungan kak no...mujur la dah ada orang yang tolong packing barang tue ye...