Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Khamis, 7 Julai 2011

Sesi Jawab Komen Anda

ANDA
buanglah barang yg mcm x pakai tu hehe.. penat punya nnt nih.. rina pon ada masalah buta jalan mcm No..



NO
dah ada yang dibuang rina..kerusi No bawak 1set je..yang lebih ni No bagi kat budak yang angkut barang tu..nnt dia datang amik la..lagipun penyewa nak rumah ni kosong..mana yang boleh guna kami angkut sume hehe..


ANDA
1) nie mesti barang yang dah jadi gajah putih bawah katil...tue yang tiba2 jadi banyak...hahhahaha
Oleh kayrul-shah pada Jamuan Perpisahan Di Rumah Kawan pada 11/07/07

2) hehhe..btol KakNo, mmg bila kemas2 brg..byk plak brg tersembunyi.zla dulu pon pelik mana dtgnya brg2 tu suma sampai boleh penuh lori:)
Oleh azila pada Jamuan Perpisahan Di Rumah Kawan pada 11/07/07

3) ahahaa, no betol la, bila dah kemas betol2 ha baru tahu byk mana barang kan. yerlah selama ni tak nampak mana mana yang tersorok kan. alih alih haaa... hamek ko...berguni guni ha. eh no, jangan sesat lak kan...hihihi bleh tahan pelupa gak no nih...
Oleh mzhany pada Jamuan Perpisahan Di Rumah Kawan pada 11/07/06

NO
hahaha..yang atas loteng tu tetiba je dorang mengelengkan kepala hahaha..banyak sunggoh

ANDA
"jamuan mkn ni mmg khas utk no sekeluarga lah yer..baik kwn tu..nnti kalau no dah balik sini,tentu kwn2 kat sana merindu rindu kat no.."
Oleh Piasara pada Jamuan Perpisahan Di Rumah Kawan pada 11/07/06

NO
Ya kakPia..sebenarnya khas untuk kami2 je hehe..nak panggil ramai2 nanti time raya la kot hehe..

ANDA
Mengemas masuk dalam kotak senang No. Tapi bila nak susun di rumah baru seminggu pun tak boleh siap. Pasti badan pun letihnya aduh.... kakak tak dapat bayangkan No pun letih kelak.... p/s: Makan bersama kawan tak ramai-ramai sangat mesti best...
Oleh Kakzakie pada Jamuan Perpisahan Di Rumah Kawan pada 11/07/07

NO
Huhuhu..sampai sana bulan puasa tu kak..alamat raya nanti tu tak tau la sempat siap kemas ke tak. Biasa 2-3minggu barang sampai semenanjung..banyak transit la kak guna kapal laut..Orang tak ramai memang selesa la kita nak borak panjang2 tanye kabo hal memasing kan hehe..

ANDA
huhu ... banyak nye barang .. saya pun tak pernah bilang jumlah barang dalam rumah ...

NO
tu la Fazz..yang ni siap kena buat list untuk setiap barang Fazz..baru la sekiranya barangan kita hilang ke pecah ke boleh buat repot nanti..
6 m/s huhu 
ANDA
no..yg barang2 tu umah no ke umah kawan no tu..akak bab pindah randah ni kadang rasa dah serik..pengalaman gugur tahun lepas masih dalam ingatan

NO
Entri semalam tu rumah kawan No kakSuri..rumah No dalam entri ni=>Rumah Untuk Disewa Labuan Sahaja

ANDA
segala macam perabot, peti ais, TV, tu semua bawak balik ke? berapa kena charge?

NO
Ya DD..sume angkut..nak beli lain bukannye senang hehe..dalam sebut harga tu kira2 RM19, 600. termasuk moto dan basikal. Tapi kereta bayo asing ngan KASTAM dan cukai kereta No masih lagi kena RM6, 700. AbgLan beli tahun 2003. Bagi yang beli tahun 2006 ke atas cukai dorang lagi murah dari kami. Contoh klo kami beli tahun 2005 dan DD beli tahun 2006 (kereta model sama) cukai DD lg murah dari kami.

ANDA
No, bawak balik kereta sebijik dua tak?

NO
Ada Ate kete buruk tu sebiji..buat kenangan plate LB hehe..

ANDA
No mesti sedihkan tinggalkan kawan-kawan lama. no akak tertarik ngan nasi ayam ko. mesti sedapkan. No kenapa dalam blog ni dah lama no tak letak entry masak-masak?

NO
Betul kakIna..susah senang 7tahun disini banyak kenangan kami bersama kak..sedih gak..No masak cincai je skang kak..malu ah nak buat entri hehe..nnt No p cuci mata umah akak ye..

ANDA
Selamat pulang semula ke Semenanjung no..wah..banyak juga brg No ye.. "rumah hantu" tu tak de jual kat sini dok? tak pernah nmpk pun..
Oleh ariana's pada Pecah Tabung Penangan Rumah Hantu pada 11/07/05

NO
Cuba akak tanya/cari kat kedai perabut jati. Dia bagi nama RUMAH HANTU kat model tu hehe..

ANDA
oh ingat nk masuk rumah hantu smpi pecah tabung..rumah hantu perhiasan dari kayu jati ya No? mcm mak rina minat betol ngn kayu jati..rina lak suka perabot moden.. dah packing-packing dah..brg kalau dh kumpul mmg bnyk No..

NO
Ya rina, dari kayu jati. No sebenarnya lebih suka English Deko tapi AbangLan suka kayuan..dah duit dia No angguk kepala je la haha..lagipun kan rina anak2 No jenis lasak takleh nak bersofa nanti kang abis koyak rabak hehe..

ANDA
hehe..kalau dalam umah no..abg no ikut gaya no ke atau no ikut gaya ckp cam abg?
Oleh suri solehah pada Slanga pada 11/07/03

NO
sejak kenal ngan Abang kami cakap sleng TERENGGANU kakSuri..cuma yang xleh ilang perkataan taknak = TOKSEY..sampai anak2 pun terikut..

ANDA
No, pesen cam kawan akak kat opis. dia orang kelantan, sekolah dan menetap di selangor, bila ayah dia pencen, balik kelantan. sekarang bila raya jumpa ngan orang kelantan, di cuba cakap loghat kelantan, orang kat sana bantai gelak, dia cakap ngan mak kawan tu, anak ko dah orang kelantan sesat cakap cam siam. orang kelantan loghat dia kalau dengar cam membuai je, lembut sangat. hari tu dengar dalam video fadhlan dengar suara no cakap pun lain macam . betullah abang no cakap cam siam. lepas ni no kenalah biasakan cakap kelate.
Oleh Cik Ina Do do Cheng pada Slanga pada 11/07/03

NO
hahahaha..ye la kak..orang kata TELO/LOGHAT tu takleh ilang haha..masalahnye No memang takleh la kecek klate kak..dah malu dah nak cuba. No try cakap LABUAN, Husna kata No cakap INDON haha...sabo je kak, jnj org faham kan hihi..

ANDA
sayo suko kecek kelate No..dulu pasa kawe denge oghe kelate..ado bunyi sie tak No? "Sy suka cakap kelantan No..dulu pasal kawan dgn org kelantan..ada bunyi siam tak No??
Oleh Rina AVAIL a.k.a Cik Betty pada Slanga pada 11/07/01

NO
oooo ye ke rina pandai kecek klate..nnt klo jumpa leh try test ngan Abang Lan hihi..No tak dengar takleh komen la..maknanya kene jumpa f2f la dulu hihi..

ANDA
Cuba No buat ala ala homestay...sekadar cadangan..:)

NO
tak boleh la DD sebab bab tu kena gaji org jaga tolong tengok2an..ni No sewa pun memang tak untung..jnj ada orang masuk sewa..alhamdulillah dan rasanya..

5 ulasan:

Daddy Ziyyad berkata...

kos nya 19,600? Gulp!!

mzhany berkata...

baguslah no ni, siap buat entri lagi bagi jawapan hihih, eh tahun ni raya kat ner dulu?

en_me berkata...

layannn.. ehehe

Hanis MY berkata...

bagusnya kak no siap buat sesi soal jawab cenggini ha... elok gak boleh la tahu sedikit sebanyak...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

oh kalau rina suami ikut je gaya deko yg rina nak hehe..

nnt No pindah semenanjung duk rumah sendiri jugaklah ya?