Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Isnin, 1 Ogos 2011

Kisah Sahur Pertama Ramadhan

Mula2 skali No nak jawab soklan DD pada entri Sepetang Di Kuala Sepetang. Tentang jarak ke Taiping. Sebenarnya No tak pasti jaraknya sebab sepanjang perjalanan dari Ipoh No tertido No memang suka tido klo lam kete..kesian Abang takde gu nak borak. Apa yang No pasti hala balik kira2 hampir 1jam perjalanan dari Taiping ke Ipoh. Untuk makluman DD, masuk je jalan ke Kuala Sepetang, sepanjang perjalanan di kiri akan penuh dengan signboard MI UDANG..yang paling gleme MI UDANG MAK JAH. 6km sebelum sampai dah terpampang signboard dia tuh hehe. Tapi masuk je jalan Taiping..DD tak akan jumpa signboard MI UDANG tu ya. Taiping dan Kuala Sepetang adalah jalan yang berlainan.
>imej<
Merah ke Kuala Sepetang dari Ipoh
Hijau ke Taiping
Ok, berbalik ngan tajuk atas tu. Macam biasa la kan kaum pompuan ni tak lepas dari duk teringat2 nak bangun siapkan makanan sahur kan. Jadi macam biasa la No set tepon No. 2-2 tepon skali No set kot2 tak terjaga. Sampai masa No bangun masak nasi dan panaskan lauk serta goreng ikan. Kira2 15minit kemudian Ma pula yang bangun dan tolong sambil2 borak. 10minit kemudian Abang pula yang turun serta Ayoh dan Faris menyusul kemudian. Duk borak2 tengok2 masa ada lagi 5minit sebelum imsa'. Aih, si Kakak ni tido mati betul la. Ma naik kejutkan Husna. No denga Husna tak menyahut panggilan Ma.. No apa lagi..melaung la dari bawah..

"Kakak, cepat la bangun nak abis dah ni waktu imsa'.."

Tiba2 Abang menyampuk..
"Aih, Mama..lambat lagi la..ada 1jam lg ni ha"..

No jadi BENGONG sekejap..No tengok jam 4.40pagi..AISYEY MEN..silap haribulan daaaa..Ni kat IPOH bukan kat LABUAN hahahaha...patutnya dorang bangun sahur jam 5.30pagi hehe..

Sekali apa lagi, makanan sume dah siap dan sume dah bangun sahur AWAL la kami di pagi pertama Ramadhan hehe...Sabooo je leeee... 

15 ulasan:

mzhany berkata...

hihihi dah terbiasa dgn albuan eh no. hehe dok ape, kekg ok lah tu

Piasara berkata...

"alamak..tersilap sudahh...No,kat sini jgn salah timing masa sahur dan berbuka tu...hehhe.."

ariana's berkata...

hari pertama tengah bersemangat semua nak bangun sahur ye No..kalau dah ujung2 biasanya akak mmg set jam dekat2 betul nak imsak. skrg awl lah lagi hehe. Selamat berpuasa buat No sekeluarga.

halila Ibrahim berkata...

ooo .. kuala sepetang tu dah dekat2 la dengan kampung saya kak No..

sal berkata...

sebagai ibu..kitalah yang kena peka dan prihatin utk bgun awal2 .klu tak begitu boleh jadi terbabas mereka tidur smpai ke pagi..hehe terbyng kat fmly akak..

itulah pengorbanan kita yee..

moga hari2 mendtg di bulan ramadhan dapat dilangkahi dengan mudah dan ceria..ameen..

Ann Huda (Ate) berkata...

Sahur ok lah terawal...Kalau buka? Hehehe. Ate dulu suka puasa di KK, kita dah kenyang, dah solat maghrib, dah rehat baru org semenanjung buka. :).

Tang tido dlm keta, Ate paling terkenal dlm keluarga, drive pun baru 1 jam lebih dah ngantuk. Kuasa aircon...hehehe.

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

hehe..kejutan budaya tu No..maklumlah lama kat tempat yg waktu berbeza kan..

Aku Ibu Muda berkata...

malam pertama, awal wani bangun...sebelum kul 5...so, dlm kul 5 dh dpt makan

pagi tadi, terbabas..kul 520 baru terjaga..makan lah nasik tak berapa panas :(

shameel Iskandar berkata...

salam ramadhan.
Dok labuan mmg awl buka tu yg best tu. sy dulu dok lahad datu sabah pastu lani pindah chemor.

Hanis MY berkata...

hehe comel betull kak no ni, apapun selamat berpuasa buat kak no sekeluarga...

ayushida berkata...

hehehe... okla tu, makan awal, tak delah kelam kabut.... ayu mmg cuba pastikan kul 5 diorg dah duk kat meja, nanti boleh lah nak makan buah ke, kuih ke, minum air panas ke sebelum imsak kan.... berbuka nanti jgn lupa tengok jam ngan waktu berbuka dulu tau ! hehehe

Cik Ina Do do Cheng berkata...

masa kat labuan bukak puasa cepat tu yang sahur dorang cepat habis.nasib baik tak bukak puasa cepat ye no.

suri solehah berkata...

no..akak dah lama tak buka blog...hari ni baru kesempatan nak ucap selamat berpuasa utk no n famili

~izan~ berkata...

sama la kak mcm izan ni,selalu la dok chat dgn asben izan tanya dah sahur ke,dia kata dah kul 4pg. lupa dia kat labuan huhu...

tapi takpe kak,biar cepat jgn terlambat dan tak sempat hehe

azila berkata...

heheh..susah gak nak btolkan timing tu balik kakNo..zla kalo p sana pon, selalu beringat bangun subuh awal ..kalo kol 6 baru nak solat..mmg selamatla..heheh