Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Selasa, 11 Oktober 2011

Lata Kinjang, Chenderiang, Perak

Hari/Tarikh : Ahad / 9 Okt 2011
Tempat : Lata Kinjang, Chenderiang, Perak

Hari Sabtu No main air di Ulu Chepor, Chemor..ala yang entri Tetamu Misteri Di Ulu Chepor semalam tu hehe..Adus, ramai yang ingat mende2 pelik kan...suspen la pulak hihihi...Esoknye hari Ahad, Abang bawa kami ke Lata Kinjang pula. Jaraknya dari Ipoh dalam 48-50km je. Lokasinya jalan Ipoh-Kl. Berdekatan dengan Tapah, Perak. Lata Kinjang ni masuk adalah PERCUMA dan tempatnya lagi seronok dari Ulu Chepor. Sebabnya di Lata Kinjang ada air terjuuuun oooo...best sangat.


Selamat datang yeee...


Nampak tak air terjun tu?..

video

Klip ni No sempat amik time dorang meluncur...seronok sangat nampaknye...ekkk, tak sakit ke vontot tu?? huhuhu


Fadhlan xmo naik2 bila main air..


Fadhlan tak lepaskan peluang isi perut...


Kali ni si Bapak pula join sekali..No?..malas nak mandi sebab toilet dia jauh nun kat depan sana. Terlupa nak terus salin pakaian time sampai tadi huhu..nak salin tu malu pula sebab dah ramai orang..


Seronok nampaaaaak...puas Abang pujuk suh No join sekali tapi No tetap xmo hehe..


Kedai runcit dan kawasan letak kereta yang selesa.


Time balik pekena cendol pulut sekali....mmmmm sedapnyeeeeee...


Lokasinya betul2 simpang 3 keluar dari Lata Kinjang ni. Time pergi No lalu jalan besar. Time balik No lalu jalan kampung..memang seronok tengok kiri kanan pokok2 durian yang sedang membuahkan hasilnya...mmmm nampaknye 2bulan lagi dapat le kite merase duyan pula ye....

SERONOKNYEEE bila berada di sini....luas perjalanan hehe...mase duk Labuan dlu..mmmmm sabooo je la...alhamdulillah dengan rezeki yang telah dianugerahkan kepada kami...SYUKUR ALHAMDULILLAH...

Psssst..ada lagi tempat nak main air tau..kali ni dengan kolam air panas lagi...

5 ulasan:

~izan~ berkata...

wah akak..bestnya jln2 aje. air dan air hehe..cantik tmpt tu..bila dah berendam lelama mesti rasa lapar kan.. =) mkn plak nasi lemak air tgn akak,mesti maveles hehe

ainnoraini berkata...

lame tak pegi kat sane...pegi mase ade anak 3 jer...

mesti bestkan No..mandi manda kat situ...

halila Ibrahim berkata...

wow .. best la kak no .. sy jarang pergi air terjun sebab kalau pergi balik saja anak2 demam .. x tahan air sejuk ..

munna berkata...

seronoknya... tapi kat sini hujan sokmo kak no...air sejuk giler nak mandi manda kat air terjun area phg ni.... mesti beku nanti

kayrul-shah berkata...

lepas mandi, pekena plak dengan nasi lemak homemade, memang terangkat la..maunya makan bertambah2