Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Selasa, 25 Oktober 2011

Misi Cari Harta Karun

Semalam No dah daftar ke Klinik Ibu Mengandung. Sebelum tu No dah singgah sana tanya apa yang perlu dibawa. Takut pula lain tempat lain cara kan. Buku Rekod Kesihatan Ibu (pink) anak ke4 dan Sijil Nikah yang diperlukan. Dalam kepala No..>>>>Alamak, buku tu ade kat maneeeee???<<<<

Jadi, No pun mulakan operasi mencari dan mengeledah..lokasi adalah di bawah tangga hehe..

Pilih ye jangan tak pilih,...

Nah, jumpa pun..ada dalam kotak tanda tu. 


Kenapa yang satu tu warna putih ye? Sebabnya stok buku dah abis mase No duk Labuan dlu. Biasa la Labuan kan, selalu stok putus hehe..

Alhamdulillah..nasib la perut ni lasak duk angkat letak kotak2 sume tu. No ni jenis klo terdaya No akan buat sendiri. Lain la klo memang langsung xleh bangun kan. Lagipun setakat ni No xde alami sebarang alahan..Alhamdulillah.

Isnin No terus p klinik. Mengikut ujian darah, Alhamdulillah No punya BH 12.4 cuma tekanan darah je rendah sket 100/60 dan berat No sekarang..jeng jeng jeng..63kg tau huhuhu...

Mak ai, cepatnye naiiiiiik..September lepas 61.5kg je..mmm sekarang selera makan No makin bertambah. Malam2 sekitar jam9 perut kembali lapar. Jadi nak tak nak, bukak balik la segala apa yang ada..

Oh ya..sume anak2 No gembira bila dapat tau akan dapat adik baru lagi. Fadhlan pun asyik2 pegang perut je. Tapi dia nak adik lelaki hahaha...sabo je la..

Abang pun selalu tanya No nak makan apa. Mana tau mengidam itu ini kan, senang dia nak cari. Tapi No xde pula rasa pe2..cuma klo Tapai Ubi tu ada la. Oh ya, No baru je abiskan 2kg tapai yang No tempah sebelum tau No mengandung. 10 hari lepas tempah baru sampai huhu.. Tapi kali ni No lebih suka makan terus dari dimasak atau di goreng. Pakcik tu cakap tapai ubi ni tak masak lagi, kena makan malam nnt ke atau esok tp No dapat2 je terus makan....mmmm alangkah nikmatnya bila masuk kedalam mulut..

sampai2 je 5-6ketul dah pulun..

Kata orang tapai ni tajam. Dan No ada baca juga tapai ni sesuai hanya selepas bersalin untuk panaskan badan. Dan untuk merancang kehamilan. Ini petua orang tua2 la, No pun dah lupa apa bahan2 lain sebab No tak amalkan. 

Tapi tak tau la, mulut ni terasa semacam je klo ternampak..

>>Hidup makin bermakna sekarang dengan sokongan ahli keluarga<<

13 ulasan:

halila Ibrahim berkata...

ermm .. tapai ni bukan tajam ke .. kak no kan baru lagi peknen ... x pa ka .. makan2 jugak tp kesihatan kena jaga jugak .. ]

Tapi kam .. main dgn teringin .. makan je lah tp hati2 la..

So Shy Lady berkata...

tahniah no...wah rezeki dr Allah. take care ye! org kt tapai tu t.ssuai sbnarnya t.tau btul ke tak

rajin2 mkn kurma ;D

Ila berkata...

mesti best kan dapat makan apa yg teringin

Daddy Ziyyad berkata...

Nasib baik kotak2 tu siap berlabel kan...kalau tak jenuh mencari harta karun..ekekekee..

Takde mabuk mengandung yang teruk?

budak penjara berkata...

ubi sngt enak d makan ketika hujan..haha

munna berkata...

alamak... kak no klu munna mengandung nanti...dah x ingat mana munna letak buku pink yg lama tu...kena geledah jugalah gayanya

sal berkata...

harap semua ok masa mengandung yee..

beratnya kotak2 tu..kita tengok pun rasa tak larat nak tengok di dlmnya..

selamat berklinik..

suri solehah berkata...

no..akak dah lama tak ngadap lappy ni..baru dapat tahu no bakal dapat baby...tahniah no...bila due?

Pia berkata...

"nasib baik dah siap2 lebelkn kotak2 tu kan..sama cm akk ms nk pindah dulu..Hati2 pilih makanan no,kalau boleh mkn yg segar2 jer..akk pon suka mkn tapai ubi ni,dah lama tk makan.."

Totie@Tomy berkata...

tapai ubi sedapnya kalau kat kelatan selalu makan yang goreng mcm goreng pisang..tp tak bole makan banyak..

IBU GEBU berkata...

waaah... kak no peknen ya? tahniah kak... semoga sihat semuanya hingga saat melahirkan nanti...amin

Cik Ina Do Do Cheng berkata...

cian nya tak berkemas lagi, penat ye no, biasalah pregnant kan.tengok tapai ubi cam akak teringin palak tetiba. sedap.

okeylah tu naik badan janji sihat.

kayrul-shah berkata...

mujur la dah label kotak2 tue, kalau tak ambik masa la nak mencari..

mesti baby yang teringin nak makan tapai ubi nie..hehhee