Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Khamis, 13 Oktober 2011

Shell Nak Bagi Duit...Tapi Stesen Minyak Buat Hal..

Mak ai..panjang nye tajuk hehe..

Abang sejak guna moto kapcai tu dia guna Shell. Dia kata ada KEPUASAN bila guna Shell. Dan sejak guna Shell dah x campo ngan brand lain.

Dan sekarang Shell buat lagi peraduan nak bagi duit ni. Sape yang xnak kan? Isi minyak dapat duit hehe..cuma apa yang No nak cerita ni adalah masalah pelanggan. Klo ada pihak Shell yang bace (ada ke??) harap diberi perhatian la ya..Costumer Is Always Right kan?..

Masa duk Labuan dlu kami xde la dapat masalah2 remeh macam ni. Isi minyak je terus kerani kaunter tu bagi sekeping borang peraduan..nak isi ke tak terpulang la..klo orang xramai No terus isi dan masukkan ke dalam kotak. Takpun Abang isikan minyak, No isi borang trsebut.

TAPIIIIIII...bila balik je semenanjung lain cerita la pula. Apa yang kita kena buat..
1) Pergi kaunter beli minyak..
2) Kemudian isi minyak dlu..alihkan kereta->ramai duk bratur tuuuuu
3) Pergi kat kaunter balik mintak resit dan borang peraduan..
4) Isi dan masukkan ke dalam kotak.

Anda nampak tak?? Kan dah menyusahkan pelanggan tu. Kenapa No kata macam tu. Cuba lihat no3) Pergi balik mintak resit dan borang (sebenarnya bukan hadap sangat nak isi tapi dah PELUANG DEPAN MATA kan..) selalunya kerani tu akan tanya balik..

"Ya encik..mau apa??" sebab kita duk tercegat tanpa menghulur duit.

Cuba bayangkan?? Hampir kesemua stesen minyak yang buat sistem macam tu akan tanya balik tujuan kita...aduyai..kemudian klo la time tu orang tengah ramai..buang masa plak kita duk beratur sekali lagi..

Abang pernah tanya, kenapa buat sistem macam ni?? Kerani tu kata 
"Ini arahan dari PENGURUS encik..saya ikut je..dan bukan encik sorang yang komplen..pelanggan lain pun komplen macam ni jugak.."

Tengoooook??

Abang kata.."Haaaa, cuba U bagitau sekali lagi kat PENGURUS U tu..nyusahkan pelanggan je..."

Dan lepas tu bila isi minyak dia xbagi terus borang peraduan kami akan TERUS PERGI meninggalkan stesen minyak yang banyak songeh tu. MASA ITU EMAS..

Ok la..xmo bebel panjang2..cite xde gambo x seronok pulak kan hehe..

Duit free..sape taknak kan??

Hurrmmm...xdapat RM100..
dapat GRAND PRIZE pun jadi la 

hahahaha.. hampeh

Pemenang dah dapat RM20K tuuuu...

Ni lagi antara yang dah menang....
Contoh borang peraduan dari depan
 Semalam No dapat sekeping lagi tanpa bertanya sepatah pun. Terima kasih kepada pihak PENGURUS kerana sentiasa menjaga pelanggannya dan inilah satu2 stesyen minyak yang No suka singgah..sebab apa? Mungkin No selesa dengan urusan disana kot hehe..

Isi..jangan x isi..
Walau dah beratus keping isi tapi No masih belum bernasib baik..Orang kata takde rezeki lagi la tu kan hehehe....


Maklumat lanjut layari http://www.shell.com.my


Errr..anda guna minyak dari syarikat mana ye??

11 ulasan:

Aku Ibu Muda berkata...

abang selalu isi ni. tp kalo wani malas...ahaha

halila Ibrahim berkata...

semoga berjaya ...saya tak pernah isi borang .. haha ..

munna berkata...

MUNNA GUNA PETRONAS SBLM NI.. SELALU GAK ISI BORANG PERADUAN MCM TU ..TAPI TAKDE REZEKI.... SKRG NI SELALU ISI DEKAT ESSO JE SEBAB BARU BUKAK DEKAT DGN RUMAH

sal berkata...

belum rezki ..
moga suatu hari nanti no akan berjaya..insyaAllah..

Azie berkata...

sakit jiwa bila berurusan di kaunter mcm ni

ayushida berkata...

cik abang saya guna BHP, memang dia tak isi kt tpr lain kecuali kecemasan atau dah jauh sgt perginya, kt BHPtu ada isi borg gak...... tp, ok je, x de problem plak... hehehe.... baru ni, reward point cik abang dapat claim minyak RM 100.00! hehehe... dah lama dia kumpul reward point tu... huhhu....

cikguden berkata...

tak mesra pelanggan. selalu gne petronas. tapi kalau tak ada pilihan, shell pn ok

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

eh sy pon nak suruh incik papa pegi isi minyak shell lah..

Fiza Nordin berkata...

as salam, tak rajin isi2 borang contest ni sbb anggap mmg selalu bad luck kat contest2 terbuka macam ni hehehee

klu menang, tahniah No... klu tak menang, cuba2 dan cuba lagi sbb awak mmg jenis kuat semangat & cepat x putus asa

good luck!

MamaEma berkata...

cara itu sangat leceh..nak buka katup pintu banyak kali...nak kena isi minyak baru nak kasi resit dan borang...banyak pula jadi kerja

Cik Ina Do Do Cheng berkata...

oo suami cik ina pun pakai kapcai, guna shell gak, memang banyak songeh sikit kat sini no, . nasib belum menyebelah kita no,kalau dapat, jangan lup belanja cik ina ye.keh keh

suami cik ina pun gun shell motor ngan minyak sampan.