Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Selasa, 29 November 2011

Celoteh

Himpunan celoteh celitih kuarga No...




Abang : Dah besar dah AbangYin ni kan..
Farihin : Klo macam tu, AbangYin leh makan MEGI la..
Abang : Nape plak?..
Farihin : Hari tu Mama cakap, MEGI tuk orang besa je..budak2 tak leh makan..
No : huhuhuhuhuhu....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


No : Adik nak baby tak?..
Fadhlan : Adik nak baby LAKI je..
No : Nape xmo baby pompuan?..
Fadhlan : Klo LAKI mesti la Abah yang jage..=> kes cemburu la ni hehe..
No : Klo baby nak susu?
Fadhlan : Abah la bagi susu..
No : Aik, Abah mane ade susu?..
Fadhlan : Abah bagi gune botol la..
No : kuangkuangkuang......
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Farihin : Mama, lama dah Mama tak buat kue LAMPIN..
No : Kue pe AbangYin?
Farihin : Kue LAMPIIIIN (siap dengan mulut2 Farihin buat)..
No : Mama pernah buat ke kue tu, tak ingat la Mama..Kue camne?..
Farihin : Hari tu pagi2 Mama buat kue tu..yang puteh2 yang lembek2 tu cicah nge kuah merah..
No : Ooooooo...tu LEMPENG la..(cicah nge sambil bilis hahaha)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Di sebuah kedai makan..Farihin membaca satu persatu menu makanan. Sampai satu menu........


Farihin : LEM (sile bace LEMbu)...PENG (sile bace PENGkid)..kue pe ni Mama?..
No : LEMPENG (sambil No betulkan sebutannya)..kue yang Mama buat tu la, yang AbangYing suka makan tuuuuu...
Farihin : oooooh...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Time makan kat meja makan...Abang suka sangat menyakat anak2..


Abang : Sedapnyeee lauk yang ABAH MASAK..
Fadhlan : Tak lah...ni bukan Abah masak..ni Mama masak..
Abang : Aik, bukan Abah ke yang masak takdi...
Fadhlan : Taklah, Adik tengok Mama yang masak takdi..Abah MASAK (buat) AIR TEH je..
No : Hahahahahaha.......
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Suatu hari time buat lemang ngan kawan2...yang pompuannya mesin kelapa dan perah santan. Yang lelaki ada yang balut daun pisang dalam lemang..ada yang nak buat PARA (tempat bakar lemang)..Abang pulak amik tugas basuh beras.


Dah siap kami mesin kelapa dan perah santan tiba nak rendam beras...Abang yang basuh beras tak siap2 lagi...Aih..lama beno die ning duk lam bilik air.. No p tengok la...


No : Tak bersih lagi ke berasnya Bang?
Abang : Belom lagi..tak jernih2 lagi airnye ni haaa..


Loooooooooooo, patut la tak jernih2..abis hancur diramasnya beras pulut tuh..NAMPOK BENO 'TERRER' memasok hahaha...


No : Hahahaha, orang tak RAMAS beras tu Bang..buat macam ni je..(sambil No tunjuk cara membasuh beras)..


Kami pun bantai gelak kat Abang..kemudian bila cerita bab nak buat lemang je..dlu2 lagi No cakap........


No : Takpe Bang...bab basuh beras dah ADA YANG PAKAR...
Kami : Hahahahaha

15 ulasan:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

haha..lucu betul baca kisah no dan keluarga..dialog budak-budak mmg melucukan kan..

kakcik berkata...

Sketsa yang menunjukkan betapa bahagianya keluarga No. Alhamdulillah. :)

halila Ibrahim berkata...

hehe .. luculah .. keluarga bahagia ...

Semeoga terus berbahagia ...

munna berkata...

macam2 karenah budak2 dan ayahnya ye kak no....

Kakzakie berkata...

Selalu anak-anaklah yg buat kita rasa riang. Seronokkan No...

ariana berkata...

anak2 penyeri rumahtangga, tanpa mereka, sunyi lah jadinya..mcm2 kaletah ank2 ye No..hehe

Daddy Ziyyad berkata...

Anak abah ni....sampaikan masak pun kata abah yg masak...hahahaha

ieda berkata...

sweet kak .. :)

sal berkata...

banyak peristiwa yee..

paling kelakar yg basuh beras tu sampai dekat hancus..

tentu sekarang dah mahir betul yee..

budak penjara berkata...

klu de kuih lampin..uncle pon nk rase jugak la..hehe

cikguden berkata...

doh besor buleh makang megi. nok jawak guane la

MamaEma berkata...

abang penyeri keluarga erkh

Cik Ina Do Do Cheng berkata...

no celoteh budak ni , kekadang boleh buat kita tersengih sorang sorang.: )

MaMa NuRuL berkata...

hehehe...kuarga bahgia..

mzhany berkata...

ahhaah kueh lampin...ahah kelakau lak...sabau je lah