Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Selasa, 6 Disember 2011

Berkolek Di Putrajaya & Jejak Kasih

Alhamdulillah, dengan izin ALLAH SWT juga No berkesempatan bertemu dengan kawan lama No masa melawat Abang No kat HSEL baru2 ni. Kami terpisah sejak No Tingkatan 3 lagi iaitu tahun 1992. Nah skarang 2011 baru kami berjumpa mata. 19tahun tuuuuuu...sukanya sangat No hihi... Boleh kata ni la bestfreind No dlu2..ke hulu ke hilir duk berkepit je ngan Nita nih..

baru prasan, serba PINK lagi hihi

Lepas tu langsung Abang bawa p KLCC..tak naik pun just lepak2 kat taman tu je. Time tu dah jam 5.30ptg, jadi xde masa nak naik dalam Suria KLCC. Si Husna dah muncong coz dia nak melawat PetroSains dalam tu. Husna dan Faris dapat diskaun klo masuk dalam sebab dorang ahli kelab TAHA (Tabung Haji) tapi xde rezeki mereka lagi. InsyALLAH Abang janji lenkali nak bawak dorang naik juga..
tak naik pun xpe ah..
bergambar pun jadi leeee..
hahaha...dengan jeans lagi nye..
Sampai sana tengok budak2 main air terus mintak nak join sama...apa lagiii terus buuuuuuuush dalam air hehe..


Esoknye sebelum balik Ipoh, Abang bawak p Putrajaya. Mmmmm mendayung le kite ye.. Abang amik Pakej Keluarga RM58 untuk 2Dewasa dan 4kanak-kanak. Dorang buat diskaun seblah pagi sebelum jam12 ada potongan separuh harga untuk Dewasa. Harga sebenar Dewasa adalah RM30/person dan Kanak-kanak RM10/person. Tapi bila kira2 balik jatuh rugi la pulak kan (RM30 + RM40 = RM70).


Kami naik sampan je..klo naik Cruise uih, rasanya tak berbaloi plak. Pakej kami xsilap RM90+. Lagipun time pagi cuaca tak panas lagi, leh rasa hembusan angin segar lagi.


Masa untuk keliling separuh tasik adalah lebih kurang 25-30minit klo bot..klo Cruise xsilap dorang cakap 45minit keliling tasik. Ok la, leh tengok pandangan sana kan.


sukenyeeeeeee
Kebetulan, yang bawak bot tu orang Bachok, Kelantan...mmmm apa lagi, jumpa geng la Abang tu. Peramah pulak adik bawak bot tu...errr No terlupa lak namanya huhu..Terima kasih ya Adik layan kami dengan mesra sekali. 


Adik tu kata, jarang orang tempatan nak naik bot. Biasanya ramai pelancong je yang naik..mungkin bagi mereka XDE MAKNE kot huhu...

10 ulasan:

mzhany berkata...

slalu org tempatan xnaik sbb maybe takot mahal kot. huhu lgpun kalau kes hany org pulau ni sokmo la duk naik bot bot cenggini sbb tu kureng sikit kot nk naik. hehe

azila berkata...

K.No, bilanya dtg Putrajaya?hehe..btol tu kak, zla dok sini pon xpenah naik lg..insyaAllah, nanti kalo ader sedara mara bleh gak join naik samaa2:)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

No dah sihat ya..rina pon x penah naik bot tu lg..tringin jugaa

Azie berkata...

amboi2 syoknya naik sampan..klau kt trg 2 org cruise he3...z dh 2x g ptrajaya tp x naik lagi. puas dh naik kt melaka n trg ..

Daddy Ziyyad berkata...

alhamdullilah dpt jumpa rakan lama, best kan...

saya sendiri tak pernah naik bot tu.., walaupun selalu ke Putrajaya..:P

~izan~ berkata...

akak dtg klcc tak bgtahu! izan dok sebelah tu je hehe...kot2 ada dtg lg bgtahu la sbb izan dua bulan stay situ =)

seronoknya akak naik bot tu.kami ke sana jugak tp tak terfikir nk naik ni.kena gie lagi lps ni =)

ayushida berkata...

bestnye jenjalan n jumpa kawan kan.... ayu dah lama gilak x pergi KL tu, dulu dari FOrm 1 sampai diploma, duk kt KL.... rindu KL, tp bukan masalah jam nya... hehehe

ariana berkata...

Ehh..akak naik je bot kat situ..tp dah 2-3 tahun lepas dah..best apa..

kayrul-shah berkata...

hehehe..kita yang dok dekat ngan putrajaya nie pun tak naik lagi sampan tue, kak no yg dok jauh yg naik dulu

Cik Ina Do Do Cheng berkata...

malu, akak yang dah lama duk selangor pun tak pernah gi putra jaya. nengok no pegi akak berkobar-kobar plak nak pegi sana.,amboi seronok nya dorang mandi manda