Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Rabu, 7 Disember 2011

WA KENA BEB!!!!

Alkisah di suatu minggu yang lepas..kira2 jam 3.30ptg..


Abang : Jom kuar jenjalan, Abang nak bawa Mama p TELUK INTAN..kita makan kacang rebus kat sana..
No : Joooom..


Maka kami pun keluar menyusuri Jalan Gopeng-Jalan Pengkalan Pegoh..


Abang : Abang rasa kita silap jalan dah ni..Abang dah terlepas lorong..takpe kita masuk jalan ni je la..
No : Tu ada signboard ke Lumut..
Abang : Alaaaaa..kita dah masuk jalan lain dah nih. Kita ke Teluk Batik la..Lumut kita dah p kan..
No : Mmmmm, kita p PANTAI REMIS la Bang..tak dapat makan KACANG REBUS kita makan CELOP TEPUNG (udang, sotong, ikan) la..


Sekaliiiiiiiii...dah sampai PANTAI nye tak nampak REMIS nya tak timbul..CELOP TEPUNG entah ke mana..perut pun masuk angin..Orang PERAK mesti KENAL tempat nih hahahaha.. Kemudian singgah kat masjid kat situ. Abang tanya orang kat mana ada pantai yang paling dekat. Mamat tu kata ada satu pantai tempat penternakan penyu dan satu lagi tempat lepak2.


Kami pun meneruskan perjalanan. Tempat penyu tu kami tak singgah tapi kami singgah di Teluk Senangin kira2 6.20ptg. Ok la, boleh la buat hilang penat dan kebas vontot duk lam kete.


Dreba yang still maintain senyum..
tengkiu Bang..

anak2 apa lagi..main pasir laaaaa..
Dorang ni bila nampak laut je terus minta nak mandi. Aish, mana boleh..dah la bajunya tak bawa..pastu tu orang nak balik kita pulak baru je sampai huhu.. Tak sampai 10minit main pasir, perut minta diisi. Nasib baik ada kedai makan lagi yang masih buka.



Abang : Tutup jam berapa ni Bang?..
Tuan Kedai : Sebenarnya kami nak tutup dah ni..takpe la, makan la dlu..


Maka kami pun makan di SENJAKALA...di kala Azan Maghrib berkumandang huhuhuhuhu....



Lepas makan, cepat2 kami beredar terus balik ke Ipoh. Singgah di Masjid Sri Iskandar dalam hujan yang lebat. Dan lagi sekali kami diduga, silap masuk jalan pergi ke bandar Ipoh la pulaaaaaaaak...mmmmmmm jam 10 malam baru la sampai rumah..


Abang : Best la p PANTAI REMIS..nak p lagi tak?


Sindir Abang sambil tersengih2 hahahahaha....


Nota Kaki :
PANTAI tak semestinya ada pantai..contoh Pantai Remis la apa lagi waaaaaaaaa..selain tu PANTAI DALAM (Kl)


PULAU tak semestinya duk dalam pulau..contoh PULAU KAMBING (K.Trg), PULAU KERENGGA (Marang, Trg)


PSSST : No cuba masuk blog anda tapi internet No ada masalah 2-3hr ni..ada yg leh buka tp xleh tengok gambar..ada yg xleh komen..ada yang xleh buka langsung coz loading lambat huhuhuhu..insyALLAH, masalah dh selesai No singgah lagi ye..MOHON MAAF DARI NO..

18 ulasan:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

rajin cik abe bawa No jalan-jalan..:)

Aku Ibu Muda berkata...

kak nooo... pah ni tuka la letok hot fm kelate pulop dehh....hihiii

So Shy Lady berkata...

he..he... nk mandi manda kt pantai remis gak lah

akk ore pasir mas. maaf takde mas dlm pasir he.he..

Kakzakie berkata...

Apa yg penting No... driver dan penumpang saling mengerti. Janji hajat nak ke pantai tertunai sudah. Penumpang cilik tu mesti tak puas main pasir...:)

azila berkata...

xper kNo..asal dpt amik angin luar pon jadilah..heheh...

wahida berkata...

lama tak gi pantai remis...

munna berkata...

kat Temerloh ni pun ada pulau best... Buntut Pulau ... hehehe

sal berkata...

puas ke jalan2 tu..

pergi pantai dah petang sangat baru sampai..

tapi bebudak sangat suka main pasir yee..

Pen Biru berkata...

sama jugak cm kat kedah ni..Pulau Nyior tu bukan pulau pun..ada temaptnama Pantai Johor..jgn kata pantai, pasir pun xde..hehe

Daddy Ziyyad berkata...

Oooooo..baru saya tau, Pantai Remis tu bukan pantai...hihihihi....

Hujung minggu ni saya Insya Allah jalan jalan utara: Ipoh- tepeng- Penang

Pamie berkata...

haha,xpe kak no..best sikit jalan, luas pemandangan walaupun banyak kali sesat..hehe..

محمد رازيق berkata...

wah, seronoknya, jalan2 tepi pantai :)

ayushida berkata...

hehehe... kan seronok tu jalan kt tempat yg x pernah pergi.... isi masa lapang sesangat... hehe

~izan~ berkata...

tp tgk gmbr akak semua sgt hepi walaupun jauh katanya hehe...takpe kak,jln2 cari mkn ni seronok kan.

btul kak,nama satu2 tmpt tu xsemestinya menggambarkan tmpt tu.hehe

ainnoraini berkata...

pergi kepantai ye...
mesti seronokkan...ditiup angin sepoi2 gitu..

ariana berkata...

Tak kisah kemana pun No, asal bersama family..semua best aje kan..

Akak masuk blog No smlm tp x dpt tggal komen tak tau knp..

Akak ingat Pantai remis tu pantai selama ni..hehe

kayrul-shah berkata...

rain betul kak no g jenjalan cari makan ye

Cik Ina Do Do Cheng berkata...

no nampak badan ko dah susut. bestnya , hari tu akak lalu sini tapi tak dapat singgah sebab dah malam.budak-budak biasalah kalau ngan air, garenti nak berenang.