Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Rabu, 29 Februari 2012

Cumi Dalam Kenangan

19 Jan 2012

Anak kucing malang ini di tinggalkan ibunya di sebelah dapo umah No. Syik menangis je..mungkin sebab lapar, sejuk dan sebagainya. Abang xtahan dengar si kecil ni menangis suruh bawa masuk lam umah. Tapi ibunya langsung xmo datang amik, puas dipujuk..dibuka pintu..xmo nye dia. Last2 abang suh No bela. No bagi nama CUMI iaitu sempena nama kucing lame No dlu2. Cumi ni No agak baru usia dalam seminggu sebab giginya belum tumbuh lagi.


No beli botol susu ni sebab Cumi xmo susu..xmo telan..kesian dia. Tapi Cumi xmo menyusu juga dengan botol ni. Puas No suap pakai sudu la..picagari la..buh kat tapak tangan suh Cumi jilat..tp nampaknya Cumi xmo jugak.

21 Jan 2012
Cuti CNY No balik Klate jadi kena la bawa Cumi skali. Cumi cam biasa pagi2 dah bising dengan suara yang nyaring mintak susu..tp bila bagi isap sket je..pastu tido..x lama bangun balik mintak susu..

Dalam kereta No tengok cumi syik tido je. Terpaksa No kejutkan suh bangun nyusu tapi xmo nye dia. No rasa macam tak kena ngan Cumi ni. Badan makin lemah..suara pun x nyaring dah..perlahan je..


Ini lah detik2 terakhir No dengan Cumi..kira2 jam 11.15pagi..Cumi dah macam nazak..No tengok dengan sendiri camne nafas yang lemah yang terpaksa di tarik...dengan mulut terganga.. No terdiam..Abang pun terdiam. Akhirnya Cumi meninggalkan kami. Abang kuburkan Cumi kat kampung bila sampai petang tu..

Bila sampai kapung baru la No dapat info bahawa klo bb kucing ni kita kena bagi makanan yang lembut tu..yg dalam tin tu, bagi tenaga buat bb.. Dia akan isap sket2 nanti.. Takpe la, kami xde rezeki kali ni.

RIP 4 Cumi..Maafkan Mama sebab xsempat nak jaga Cumi...

6 ulasan:

ainnoraini berkata...

dah sampai ajal sicumi yg comey tu...

~aSFaLiZa~ berkata...

baik hati kak No dgn kucing....

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

alahai sedihnya No :(


that's why skang nih rina x suka kucing dtg lepak rumah..nnt terjatuh sayang..lps tu kalau mati aduhai susah nak lupakan



dulu ada gak anak kucing br lahir ditinggal ibu kt belakang rumah rina nih..mujur jiran belakang nih peminat kucing..rina bg dia bela..tp yg lucunya dia x smpt bela sbb mak kucing tu dtg carik anak dia kt rumah rina

Daddy Ziyyad berkata...

dah takdir nya cumi nak ditanam di kampung...

munna berkata...

alahai sedihnya.... cumi yg comel...

kayrul-shah berkata...

ala siannya...