Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Rabu, 22 Februari 2012

No Kembali..

Assalam semua..lamanya No menyepi kan. No harap rakan2 maya No semua sihat hendakNYA. Dan No juga nak ucapkan ribuan terima kasih pada yang sudi bertanyakan khabar No ya.

Pejam celik dah 2bulan No menyepi (22Dis-22Feb)..mungkin rakan No pun dah lupakan No agaknya..tp mmg salah No juga..terus diam seribu bahasa.. Maafkan No ya..

Mmmm, No nak mula dengan cerita sedih la dlu. Kira2 hari Jumaat (6hb Jan) sebelah petang..berlaku insiden yang amat memeritkan..


Puncanya sebab periuk tekanan tu la..eh bukan..sebab ketidaksabaran No. Sepatutnya No tunggu dlu wap keluar serta sehingga 'bunyi' dari periuk tu betul2 senyap. Tapi bile bunyi tu seakan2 berbisik, No dh tak sabar nak buka tutup..jawabnya....buuuuuuuuuus, membuak naik la isi dalam. Asalnya No rebus daging dalam tu.. Periuk ni No dah guna 2thn dan kali ni dia nak menguji No hehe..sabar je la kan.. Takpe la, kita blajar dari ketidaksabaran dan kesilapan kita.

Alhamdulillah..tangan No pun dah kembali asal cume parut yg no5 tu je ada sket lagi..tp tak ketara sangat..Yang jadi melecet tu sbb No tersepit di celah gril pulaaaaaaak..memang terasa la pedihnya time kena tuh..

Kesimpulan : Berhati-hati di jalan raya...eh ada kena mengena ke hehehehe....

11 ulasan:

YATZAKIE berkata...

assalam kak no...lor..patutla lama xdengar cite...rupenye kakno xsihat...xpe kak...sabo ye...insyAllah parut uh hilang nanti...jg mkn tau...

aima berkata...

sakitnya....rajin2 sapu lidah boyer....

No Lan berkata...

=>yatZakie : assalam..mekasih yat..skang dh baik dah..alhamdulillah hihi

=>kakAima : mekasih kak..No sapu ngan minyak habautussauda kak..alhamdulillah..tp masa kene tu mmg sapu gel alovera..

MaMa NuRuL berkata...

Adoiii k.no...peritnya tgk yg no.5 tu....

Daddy Ziyyad berkata...

Salam No..lama tak nampak No..rupa rupanya dekat 2 bulan tak update..hehehe

Kesan lecur/parut tu Insya Allah boleh dikurangkan/hilangkan..No cuba beli dan sapu krim ni: Mederma. Krim Mederma ni mmg utk hilangkan parut.

~aSFaLiZa~ berkata...

la sian nya... harap cepat sihat ye

mzhany berkata...

yeayyy akhirnya no dah kembali...yeayyyyy.

ishhh seb baek dah ok no. seriau lak bila nk mmbayangkan apa yg trjadi.

munna berkata...

welcome back kak no.... ngeri munna tgk tangan kak no...

suri solehah berkata...

ingat no...tak lupa lagi kat no hehe..allahuakbar..sian no..akak dgn periuk tekanan cukup takut..berenti bunyi lama baru akak bukak

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

isk ngeri rina tgk..


No taruklah propolis, moga parutnya hilang cepat

ariana berkata...

lamanya No menyepi diri dr dunia blog..huhu

lain kali lebih hati2 ye No..tp ye lah menda dah nak jadi kan..sib baik tak teruk