Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Jumaat, 2 Mac 2012

Ahli Baru

Entri semalam pasal Cumi yang umonye tak lama kan. Jadi lepas Cumi dah xde, Abang pun bagi cadangan suh cari kucing lain. Klo boleh yang dah ada gigi la, senang nanti nak bagi makan kan.

Balik kampung tu Abang cerita la nak cari kucing seko kat abang dia..BIL No la. Dia cakap ada kawan dia bela ramai kucing, boleh la klo nak cuba minta seko. Jadi esoknye, abang ipar No bawa balik seko kucing..


No bagi nama Hadcai..kenapa? Sebab dapat pada hari aHAD dan pada CNY-gongxifaCAI hihi.. Hadcai ni memang lincah dan suka bergurau. Jadi Abang cadang suh cari seko lagi buat teman. Kemudian kami p cari kat kawasan pasar dekat umah Ayah..dapat la seko lagi anak kucing..

dalam perjalanan balik kb-ipoh..
No bagi nama Aseng. Sebabnya, time amik kat pasar tu No buh lam bakul pink ni la..syik bunyi je die. Kuat pulak tuh..bising sangat.. 

Tapi kesian Aseng..time dia membuang tu keluar cacing la. Besar2 lah tu. Maklum la duk kat pasar, makan pun xtentu hala kan. No bawa Hadcai dan Aseng p Jabatan Haiwan.. Doktor cakap Aseng agak tenat..keadaan dia kite xleh bergurau lagi, badan pun lemah kata doktor. Doktor syor Aseng dan Hadcai kurung dalam sangkar lebih kurang 2minggu. Kemudian kena la cucok seko sorang hehe..Alhamdulillah, Aseng dh xkeluar cacing lagi dah..

Kurus je kan...kesian..

Doktor cakap umo Hadcai dalam 2bulan setengah Aseng pula dalam 1bulan. Tak sampai pun seminggu No kurung dan tengok dorang dah segar dan aktif No lepas la. Alhamdulillah..dorang bertambar sihat dan boleh diajak bergurau..

Kedian ada seko lagi tau anak kucing kat blakang umah. Ibunya kurus sangat..anak pun macam kurang zat. No kepung ngan Abang dan akhirnya dapat..tapi xleh bela la..GARANG sangat..tengok..


No bagi nama Akeng sebab BEKENG (garang) sangat huhu..tak sampai 5jam No kurung, kesian tengok dia sebab dah tercirit2 ketakutan..No pun lepas kat mak dia. Tapi skang Akeng ni dh xnampak dengan mak dia..dh xde kot sebab asalnya Akeng 4bradik..mati seko..seko...kesian kan..

Dah makin sihat dan montel
Dah boleh lepas kat luar
Skang time Abang balik kerja mesti dimanja2 dlu si Hadcai dan Aseng ni. Berbeza dah skang No tengok sbb dlu Abang memang xleh ngan kucing..elegik..nak sondol2 kat betis kaki pun xboleh. Tapi sekarang siap suh tido atas perut lagi. Pssst..agaknya bila dah cecah usia 40an ni..manja lelaki agak berbeza kot hehehehehehe...


7 ulasan:

~aSFaLiZa~ berkata...

yeee dah ada kesayangan baru!!!

Daddy Ziyyad berkata...

canggih2 nama kucing...ekekekek...

saya memang tak boleh kucing gesel2 kat saya, geli..hehehe...tak tau lah kalau dah masuk umur 40an akan akan dtg macam mana...:P

Znurul berkata...

Tgh nnikuh je napok tu...sdp wak main

sal berkata...

Aeronok sebenarnya beli kucing, keletahnya menghiburkan hati..kucing nur dah nampak gebu dan dan matanya berkaca..kiut..

kayrul-shah berkata...

ada2 je kak no nie...nama tue yang tak boleh blah...Hadcai kiut sangat

ariana berkata...

Rajin No bela kucing..tp mmg baik, binatang kesayangan rasulullah ni..:) anak2 akak mmg nak sgt ..dulu pernah ada, tapi mati kena langgar kereta lps tu akak x layan sgt bila diorang nak cari ganti..pasal x sanggup bab nak cuci najis dia tu..huhu

No setuju ngan bab lelaki 4o an..manja tu..hehe

YATZAKIE berkata...

alolo..comelnya...yat ni alah kucing...tp suke kucing...camno tu kak eh..hehe