Rakan Maya

Kenali No

Foto saya
Ipoh, PERAK
Anok TEGHANUNG kawen ANOK KLATE, umo 35thn, isteri RUSLAN DAUD, ibu 4org anak

THR Gegar Pantai Timur - Saluran Radio Pilihan No

Khamis, 15 Mac 2012

Terlupa Tahap Kronik

No tabik la klo anda memang takde langsung sifat TERLUPA nih. No? hehehehe selalu deee.. Dan yang paling kronik masa balik CNY kat kampung. Tau apa yang No terlupa kali nih????.........

Pagi cam biasa la bersiap2 nak bertolak balik ke Kelantan. Cuma kali ni No bawa balik sekali si Cumi ni. Ala yang No cerita dalam entri Cumi Dalam Kenangan tu..sob sob RIP 4 Cumi...

Ok, dah sampai kelantan macam biasa la tugas anak2 angkat sume barang2 dalam kereta buat masuk rumah. Kemudian tima No nak mandi...jeng jeng jeng...meremang sekejap No tengok ada yang kurang...apa dia? dapat agak tak? beg pakaian No...waaaaaaaaa..cari dalam kereta, cari dalam bilik takde jugak..tanya Abang kot2 dia terlupa amik ke apa ke sebab Abang dia tukang angkut barang masukkan lam boot kereta. Katanya sume dah angkut. Tetiba...........loooo patut la tak terangkut......No p letak belakang pintu dalam bilik ni haaaaaa. Time tutup pintu memang la nampak, tapi klo dari luar masuk lam bilik memang KIRIM SALAM la jawabnye kui kui kui...

Ma pun ofer kain batik dan baju basahan. Boleh la buat pakai sekejap. Malam tu No p pasar malam la jawabnya nak beli barangan yang dalaman dan luaran. No pakai jeans Abang dan blause Ma No..Jeans + Blause??? bantai je laaaaa hahaha..

Beli punya beli yang dalaman je OK..tang slack pula xmuat..time pakai ok tapi nak duduk...alamak sendat la..pastu err errr terkoyak la pulak tang kangkang tuh..ala slack yang 10hengget selai tu..No amik 2lai. Tang baju pulak, balik cuba pakai...mmmmm dah macam barut nangka la pula..tersembol sana sini..2lai juga No beli. Nampak gaya jadi habuan si anak dara No la nanti. Kira xde la nak membazir kan..

Esoknya pagi2 Abang ajak kua p kat mall. Sana leh la kita menerai kan. Alhamdulillah...dapat juga pakaian yang sesuai dan padan ngan No hehehe... Abis, kira selesai 1bab..

Time balik lak kami bertolak seblom Zohor. Dalam jam 12tgh gitu la..Singgah kat masjid area Bukit Bunga, Kelantan tuk jamak Zohor+Asar. Sambung lagi pejalanan dan singgah Magrib kat area Kg Kati, Lenggong Perak.

Buka boot tengok2 beg telekung No pula xde..adeh...pk punya pk..TERTINGGAL lagi kat Bukit Bunga. Kesnya lepas solat No lepak ngan anak2 sambil main ngan Aseng dan Hadcai...(cite dorang dalam entri Ahli Baru). Agaknya masa angkat punggung tuh No melenggang mak inang je masuk kerete huhu....

Nasib baik la No ada sepasang lagi telekung. Kira xde la masalah sangat.

Anda pernah ke dapat NASIB macam No ni???

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

11 ulasan:

sal berkata...

aduhai..klu tertinggal barang rasa tentu tak sedap yee..terasalah kekurangan2nya..sabo jeelh yee...

ayushida berkata...

aoiyai k no, kes k no x bahaya sangat.... kes saya klo di biarkan mendatangkan malapetaka... ekekeke, sy lupa kunci opis time balik, pas tu siap balik umah mak lg, nsib baik cik abang x ikut masa tu, dia lalu dpn opis elok je grill tu terbuka macam ada org jer.... huhuhuhu!

ainnoraini berkata...

pernah terkena jugak No..kakain teringgal bag pakaian anak2...jawapanya kene beli la...

kakain ni pun pelupa jugak orgnya tau..pernah masa pegi bank nak msk duit...nak tau apa jadi beg yg isi duit tu tertinggal kat atas meja masa isi borang tu...bila dah dok tunggu no giliran baru teringat..tapi mmg rezekikan ada jer dia kat situ...ada la dlm 4ribu masa tu..kalau tak ada mahu nangissss...

Daddy Ziyyad berkata...

beg tertinggal kalau balik kampung takpe, tapi kalau gi melancong oversea, haru!!! jenuh nak habiskan duit beli baju seluar baru..:)

No Lan berkata...

=>kakSAl : hurm,...saboo je lah kan..

=>ayushida : looooo, kes naye dah nih..leh mengundang tetamu yg xdi undang huhu..

=>kak AinNoraini : peeeeeeh...4k tuh, lagi laaa..alhamdulillah kak ada rzk laginya kan..

=>daddyZiyyad : jawabnye over budget laaaaaaa huhu...

munna berkata...

PERNAH SEKALI TERTINGGAL BEG BAJU ANAK2 MASA NAK BALIK KG...NASIB BAIK KAT RUMAH MIL MUNNA MMG BANYAK BAJU ANAK YG MUNNA TINGGALKAN KAT SANA...

kayrul-shah berkata...

dah kronik sangat nie kak no...hehehehe

mujur la tak tertinggal anak ye

CheNamNam berkata...

sy kalo balik kampung atau pegi memaner jarang luper barang tapi tima nak balik umah sendiri selalu tertinggal barang,terlupa berus gigi la bla bla..huh memang fail betul.selalunyer en somilah tolong jadik pengingatnyer..:)

Mama Ema berkata...

kalau beg pakaian tak pernah lagi tertinggal..huhuh..

ariana berkata...

Tertinggal beg pakaian belum pernah lah No, tp kalau sebut bab lupa ni, akak lg dahsyat, terlupa tutup api waktu goreng keropok, masa tu ada org dtg..apa lg..terbakar lah dapur akak, siap panggil bomba, syukurlah tak melarat, dan dpt claim insurance, tp sebakul kena leter ngan abg..huhu. Abg suh makan kismis banyak2..

mzhany berkata...

hany pun pelupa, tapi tang beg2 balik kg hany tak lupa sbb hany takkan terlupa, sbb hany brg2 nk balik kg ni hany teliti,huhu...

tp ptg sbtu, husband bg kunci umh nge kunci kete kt hany, then hany pun masukkn dlm beg, pastu main2 dgn ank spupu. nk masuk rumah, husbnad mintak kunci. dgn konfiden nya hany ckp, eh mana ada. td bg kunci kete jer. ha sudah geledah la beg bagai...cari cari sekali boleh lah kunci tu ada kt tanah. hany pergi buang kunci amke kunci kete jer. ahaha bengang je mz...dia tak suka kalau lupa lupa ni...cuai kata nya